Choke helemaal uitrekken, starten zonder gaspedaal aan te raken, motor slaat aan, choke ietsje terugduwen tot het toerental wat kalmeert (maar nog wel zeg 200 rpm boven stationair draait), rustig wegrijden (gasgeven met de choke erbij zuigt massa's brandstof de motor in), bij het eerste stoplicht/na 500 meter de choke nog eens flink terugduwen, na 1 km helemaal klaar met de choke.
Op zich mag een 'onhandige' chokeknop-bediening niet leiden tot het afslaan van de motor (hooguit tot enorme benzineverspilling), dat zou voor een hoop ongemak zorgen, dus ik denk wel dat iets niet helemaal klopt aan de choke en/of de afstelling, of misschien zelfs de hele carb.
De chokeklep in dit type carburateurs is wel eens voorzien van een veerbelaste klep die de chokewerking flink doet verminderen zodra de motor aanslaat, dat zou je eens kunnen nakijken.
Verder blokkeert de choke het gebruik vd tweede gasklep/venturi (want de choke zit alleen maar in de eerste venturi), zit een palletje ergens.
Voor de exacte gegevens, download TP11740, Carburetted fuel systems.
Op zich mag een 'onhandige' chokeknop-bediening niet leiden tot het afslaan van de motor (hooguit tot enorme benzineverspilling), dat zou voor een hoop ongemak zorgen, dus ik denk wel dat iets niet helemaal klopt aan de choke en/of de afstelling, of misschien zelfs de hele carb.
De chokeklep in dit type carburateurs is wel eens voorzien van een veerbelaste klep die de chokewerking flink doet verminderen zodra de motor aanslaat, dat zou je eens kunnen nakijken.
Verder blokkeert de choke het gebruik vd tweede gasklep/venturi (want de choke zit alleen maar in de eerste venturi), zit een palletje ergens.
Voor de exacte gegevens, download TP11740, Carburetted fuel systems.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969