28 April 2015, 11:52
<object type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="225" data="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf" classid="clsid
27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000">
Bedankt voor het meedenken! Ik heb inmiddels gezien dat ik maar 1 brandstofleiding van voor naar achter heb lopen, dus hiervoor moet ik in de toekomst een extra leiding bij leggen. Brandstofpomp ga ik me nog verder in verdiepen, komt vast goed.
Afgelopen dagen heb ik mij weer eens bezig gehouden met de 240 en heb ik eindelijk eens tijd gemaakt om de km. teller aan te sluiten op de electromotor, aangestuurd door de Arduino en LMD18200.
Om te beginnen heb ik de mageneten bevestigd op de aandrijfas en heb ik de hall-sensor op een beugeltje bevestigdc(kwaliteits foto's :frown
:
![[Afbeelding: 17298848265_b7c574a741_c.jpg]](https://farm8.staticflickr.com/7659/17298848265_b7c574a741_c.jpg)
Uiteraard met een beetje loctite.
![[Afbeelding: 17298845575_9cf8dd8bf1_c.jpg]](https://farm9.staticflickr.com/8706/17298845575_9cf8dd8bf1_c.jpg)
![[Afbeelding: 17272886766_e0e440219a_c.jpg]](https://farm9.staticflickr.com/8799/17272886766_e0e440219a_c.jpg)
Afstellen
Voor de liefhebbers nog een kort filmpje (wederom kwaliteit):
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf" bgcolor="#000000" allowfullscreen="true" flashvars="intl_lang=en-US&photo_secret=a3595596ce&photo_id=17298773855&hd_default=false" width="400" height="225">
Het werkt al boven verwachtingen, maar er zit nog wat werk aan de code. Er zitten zo nu en dan 'pieken' en 'dalen' in de data vanaf de hall sensor, waardoor het gemiddelde van de RPM's soms omhoog en soms omlaag schiet (ook te zien in het filmpje). Er moet hiervoor nog een soort van filter ingebouwd worden.
Buiten dit om werkt het aardig goed en eigenlijk direct</object>
Motortje maakt redelijk wat geluid, dus deze zal verplaatst worden naar de motorruimte.

Bedankt voor het meedenken! Ik heb inmiddels gezien dat ik maar 1 brandstofleiding van voor naar achter heb lopen, dus hiervoor moet ik in de toekomst een extra leiding bij leggen. Brandstofpomp ga ik me nog verder in verdiepen, komt vast goed.
Afgelopen dagen heb ik mij weer eens bezig gehouden met de 240 en heb ik eindelijk eens tijd gemaakt om de km. teller aan te sluiten op de electromotor, aangestuurd door de Arduino en LMD18200.
Om te beginnen heb ik de mageneten bevestigd op de aandrijfas en heb ik de hall-sensor op een beugeltje bevestigdc(kwaliteits foto's :frown

![[Afbeelding: 17298848265_b7c574a741_c.jpg]](https://farm8.staticflickr.com/7659/17298848265_b7c574a741_c.jpg)
Uiteraard met een beetje loctite.
![[Afbeelding: 17298845575_9cf8dd8bf1_c.jpg]](https://farm9.staticflickr.com/8706/17298845575_9cf8dd8bf1_c.jpg)
![[Afbeelding: 17272886766_e0e440219a_c.jpg]](https://farm9.staticflickr.com/8799/17272886766_e0e440219a_c.jpg)
Afstellen
Voor de liefhebbers nog een kort filmpje (wederom kwaliteit):
<embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf" bgcolor="#000000" allowfullscreen="true" flashvars="intl_lang=en-US&photo_secret=a3595596ce&photo_id=17298773855&hd_default=false" width="400" height="225">
Het werkt al boven verwachtingen, maar er zit nog wat werk aan de code. Er zitten zo nu en dan 'pieken' en 'dalen' in de data vanaf de hall sensor, waardoor het gemiddelde van de RPM's soms omhoog en soms omlaag schiet (ook te zien in het filmpje). Er moet hiervoor nog een soort van filter ingebouwd worden.
Buiten dit om werkt het aardig goed en eigenlijk direct</object>
