23 April 2015, 19:34
Estoque schreef:Het past, maar is niet ideaal in verband met het feit dat een Injectietank een opvangbakje in de tank heeft om de pomp, bij een legere tank, in de bochten toch van brandstof te voorzien. Ik heb in MN 77er 242 een injectie tank gelegd.
Volgens mij zijn alle tanken van na 79 met die bakjes uitgevoerd.
Estoque schreef:Echter is de vulhals anders van een Carburateur en injectie tank. Dit heb ik opgelost door een dikke 60mm slang van de oude vulhals naar de nieuwe tank te laten lopen. De ontluchting zit nog in de tankhals.
Ik had ook het plan om die hals door te zagen en te voorzien van een flexibel verbindings-stuk
Estoque schreef:Ook zou ik, als ik jouw was, ipv van een 2e brandstofpomp. 1 intank-pomp monteren die genoeg druk levert om het in 1 keer maar voren te drukken. Ik heb een Walbro 155 pomp, is vergelojkbaar(3 bar) maar kan net wat meer brandstof naar voren pompen dan de standaard 240 pompen.
Heb ik ook van gehoord. Staat die 155 voor 155 ltr aanvoer capaciteit bij 3 Bar? Moet de B230FK niet een pomp hebben van 3,5 Bar omdat de drukregelaar bij LH in de regel al op 3 staat afgesteld?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..