Ik zou beginnen bij de eindtrap/vonkversterker. Deze aardt de bobine op aangeven vd ECU. Op de stekker kan je het eea controleren. 12V op pin 4 (contact op II), massa op pin 2 (gaat naar 1 vd draadoogjes op het inlaatspruitstuk), continuiteit pin 1 en min op bobine. Pin 5 en 3 zijn voor het inkomende signaal vanaf de ECU, moeilijk te meten.
Hier pinouts van EZK en LH: http://www.stonis-world.com/lh_ezk.html Daarmee kan je tenminste 12V op de diverse ingangen controleren, en continuiteit naar sensors.
Het signaal van ECU naar eindtrap (van pin 16 naar pin 5 op de eindtrap) fluctueert tussen 0 en 2 V (tijdens het starten en lopen) volgens Haynes, als je voltmeter dat kan meten. Om het uitgaande signaal vd EZK ECU op te pikken kan je ook een 12V LED testlampje gebruiken schijnt.
Pin 3 vd eindtrap is een massa-'shield' voor de signaaldraad op pin 5, pin3 krijgt dus zelf geen signaal.
Hier pinouts van EZK en LH: http://www.stonis-world.com/lh_ezk.html Daarmee kan je tenminste 12V op de diverse ingangen controleren, en continuiteit naar sensors.
Het signaal van ECU naar eindtrap (van pin 16 naar pin 5 op de eindtrap) fluctueert tussen 0 en 2 V (tijdens het starten en lopen) volgens Haynes, als je voltmeter dat kan meten. Om het uitgaande signaal vd EZK ECU op te pikken kan je ook een 12V LED testlampje gebruiken schijnt.
Pin 3 vd eindtrap is een massa-'shield' voor de signaaldraad op pin 5, pin3 krijgt dus zelf geen signaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969