15 March 2015, 21:34
skidje schreef:sorry Jeroen!! http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=193341
Ik heb overigens zelf zo'n set spacers/adapters van 5x108 naar 5x108 wat op de 740 heeft gezeten met 850 wielen. Dus die gaten komen elkaar niet echt tegen net als op die link.
Ik begrijp je link niet helemaal, want die laat een foto zien van adapaters van 5x108 naar 5x114
Ik weet dat er veel adapters te koop zijn zoals diegene die jij post, maar zoals ik zei (zover ik weet) is er geen adapter mogelijk van 5x112 naar 5x114.3 gezien deze elkaar teveel in de weg zouden zitten. Mochten ze er wel zijn wordt er een vermogen voor gevraagd
Tevens heb jij het over spoorverbreders die je op je 740 hebt gebruikt omdat je de steekmaat niet veranderd. Het is inderdaad zo als je dikke verbreders gebruikt het beter is om deze te kopen met aparte gaten om de velg op te monteren als waar je hem mee aan de naaf vastzet. Dit omdat anders de bouten te lang worden en er kracht verloren gaat.
Hoe dan ook, zover ik tot dusver zie passen de velgen. Ik moet alleen de harten laten opfreesen zodat mijn spoorverbreders passen, en meteen de velg dragen.
1969 Amazon