1 March 2015, 08:25
fvz144 schreef:Hallo allemaal,
Voor mijn gevoel begint mijn B20F motor (met ± 430.000 km)hij verbruikt veel olie, dus ben ik gaan googlen, en kwam ik op de pagina van Tinustechniek.
Met een artikel over motorswaps: http://www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html
Iemand ervaring met een motorswap naar een B23 in een volvo 140 serie.
Want die modernere motoren zijn goedkoper qua aanschaf dan een B20
Zoals ik het lees, kan er een B23 en dan de originele versnellingsbak (automaat) zonder al te veel aanpassen, verder wil hem voorzien van een standaard inlaatspruitstuk met carburateur, en standaard uitlaat
Iemand tips of adviezen
Alvast bedankt
mvg
Frans
Lees het hele verhaal van Tinus maar eens.
- vermoedelijk met 4 traps automaat zal de tunnelbak ook nog eens verbreed moeten worden.
- Ik vind het het mooist om de motor recht op te hebben. Maar vergt wel veel meer tijd ivm aangepaste in-uitlaatdelen.
Ik vraag me overigens af of het allemaal opweegt tegen het vinden van een betere B20. Maar indien je zeer ruim in je vrije tijd zit en twee rechterhanden heb zou het zeker een serieuze overweging zijn.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

