9 November 2015, 12:07
Nee, zie http://www.gezonderelucht.nl/
Dit is wat ik heb kunnen vinden aan normen voor Euro 1:
CO: 2.72 g/km
HC: 0.5335 g/km
NOx: 0.4365 g/km
Die CO-norm lijkt me best mee te vallen. Een verbruik van 1 op 10 komt overeen met 237 g CO2/km. Dat betekent dus dat je tijdens de meting door je bevriende garage 1,8 %vol. CO zou mogen uitstoten om aan de Euro 1-eis te voldoen. Weet niet zo goed wat de NOx en HC uitstoot zijn van onze hokken.
Ik zie ook 240's uit 1989 geregistreerd staan met U9-milieuclassificatie. Moet dus met een B230F zeker haalbaar zijn.
Dit is wat ik heb kunnen vinden aan normen voor Euro 1:
CO: 2.72 g/km
HC: 0.5335 g/km
NOx: 0.4365 g/km
Die CO-norm lijkt me best mee te vallen. Een verbruik van 1 op 10 komt overeen met 237 g CO2/km. Dat betekent dus dat je tijdens de meting door je bevriende garage 1,8 %vol. CO zou mogen uitstoten om aan de Euro 1-eis te voldoen. Weet niet zo goed wat de NOx en HC uitstoot zijn van onze hokken.
Ik zie ook 240's uit 1989 geregistreerd staan met U9-milieuclassificatie. Moet dus met een B230F zeker haalbaar zijn.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km