15 February 2015, 15:50
740's vanaf modeljaar 1987 roesten eigenlijk niet. Daarvoor wel (accubak, de chassisbalken, wielranden en reservewielbak wilden nogal eens roesten). Tussen latere 740's en 940's zit qua roestgevoeligheid geen verschil (de laatste 960 is weer een iets ander verhaal). Van de 1990-1992 modellen is het dof worden van de achterlichten (in geval van sedans) wel een nadeel: we hebben zelf een 1990 740 en die heeft inmiddels al 2x nieuwe achterlichten gekregen. Gelukkig blijven ze nu wel goed.
Deze achterlichten zijn overigens lastiger te krijgen en een stuk duurder dan die van de oudere 740's.
De 2-liter motor is een beetje zwak voor de 740 maar wel betrouwbaar. Persoonlijk zou ik altijd voor de 2.3 liter gaan: iets betrouwbaarder (want hoeft minder hard te werken om hetzelfde gewicht voort te slepen als de 2-liter 740's) en het zijn ook vrijlopers voor 't geval de distributieriem ooit zou breken. Verder heb ik ook een aankooptips-pagina op m'n site staan in het Engels: http://www.volvotips.com/index.php/740-7...ers-guide/

De 2-liter motor is een beetje zwak voor de 740 maar wel betrouwbaar. Persoonlijk zou ik altijd voor de 2.3 liter gaan: iets betrouwbaarder (want hoeft minder hard te werken om hetzelfde gewicht voort te slepen als de 2-liter 740's) en het zijn ook vrijlopers voor 't geval de distributieriem ooit zou breken. Verder heb ik ook een aankooptips-pagina op m'n site staan in het Engels: http://www.volvotips.com/index.php/740-7...ers-guide/