4 May 2006, 16:50
Ha Saintmans, dat vroeg ik mij dus ook al af dus ik heb een tijd geleden een mailtje naar C&E Turbo's en HOET Turbo's gestuurd en vervolgens deze reacties gehad:
Antwoord van Turbo's Hoet Nederland BV:
Goedemorgen heer Dekker,
Bedankt voor de door u in onze producten getoonde interesse.
Wat betreft uw vraag. Op uw auto zit inderdaad een TB03 gemonteerd. Origineel is
dit een "droog" exemplaar dus zonder waterkoeling. U kunt overwegen deze te
vervangen door een watergekoeld exemplaar maar het is moeilijk in te schatten
wat de voordelen voor u zullen zijn. Prijstechnisch maakt het niet zoveel uit.
De kosten voor revisie zullen tussen de EUR 300,00 en EUR 800,00 euro ex de btw
liggen.Dit is afhankelijk van de schade aan uw turbo. Wij bieden u graag de
mogelijkheid de turbo bij ons aan te leveren om vervolgens na inspectie van uw
turbo geheel vrijblijvend een prijsopgave te doen voor revisie.
Voorafgaand aan het vervangen van de turbo dient u zich ervan te verzekeren dat
de motor in goede conditie is. Indien de motor op enigerlei wijze gebreken
vertoont (bv verhoogde carterdruk tgv slijtage) is het vervangen van de turbo
zinloos. Indien u de turbo vervangt dienen ook olie en brandstof-, olie,- en
luchtfilter vervangen te worden.
Met vriendelijke groet,
Turbo's Hoet Nederland BV
Frans Wiegmans
[T] 0031 (0)35 5480646
[F] 0031 (0)35 5422453
frans.wiegmans@turbos-hoet.nl
http://www.turbos-hoet.nl
---------------------------------------------------
Antwoord van C&E Turbochargers BV:
Hallo Lammertjan,
Wij hebben voor deze auto's geen ruil-turbo's meer voorraadig, wel kunnen wij deze nog reviseren en hebben we nog genoeg onderdelen in huis.
Reviseren is vanaf 240,00 euro ex. btw. en kan oplopen tot ongeveer 6 a 700,00 euro ex btw afhankelijk van wat er aan uw turbo kapot is.
U kunt het beste organiseren dat de turbo bij ons komt, dan maken wij hem open om te kunnen bekijken wat er allemaal vervangen moet worden en vervolgens zullen wij u de revisie prijs doorgeven.
Mocht u het niet met ons eens zijn of vind u de reparatie te duur dan krijgt u de turbo gewoon weer terug en betaald u ons niets.
Als er nog meer vragen zijn dan kunt u gerust weer kontakt met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Casper
http://www.turbochargers.nl
----------------------------------------------
Het is dus nogal onduidelijk hoeveel het zou kunnen gaan kosten. Het is erg afhankelijk van eventuele schade. Bij C&E hebben ze dus geen watergekoelde turbo's (of kunnen ze een lucht gekoelde turbo ombouwen naar een watergekoelde?) wat ik wel wil dus dan zou HOET een goede zijn. Ik heb op deze site over HOET ook al wel goede verhalen gehoord. Ook lijkt me voor mij dat de beste optie, omdat ik totaal geen praktische ervaring heb met turbo's en ik het dus wel goed wil hebben. Toch laat ik de optie ebay, MP, speurders oid nog wel open, want je weet maar nooit of je advertentie tegen komt waarvan je zeker weet dat die betrouwbaar is.
Misschien dat iemand hier nog meer info over heeft? Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar prijzen en locaties om eventueel een andere turbo aan te schaffen. Het is nogal een beste investering.
Antwoord van Turbo's Hoet Nederland BV:
Goedemorgen heer Dekker,
Bedankt voor de door u in onze producten getoonde interesse.
Wat betreft uw vraag. Op uw auto zit inderdaad een TB03 gemonteerd. Origineel is
dit een "droog" exemplaar dus zonder waterkoeling. U kunt overwegen deze te
vervangen door een watergekoeld exemplaar maar het is moeilijk in te schatten
wat de voordelen voor u zullen zijn. Prijstechnisch maakt het niet zoveel uit.
De kosten voor revisie zullen tussen de EUR 300,00 en EUR 800,00 euro ex de btw
liggen.Dit is afhankelijk van de schade aan uw turbo. Wij bieden u graag de
mogelijkheid de turbo bij ons aan te leveren om vervolgens na inspectie van uw
turbo geheel vrijblijvend een prijsopgave te doen voor revisie.
Voorafgaand aan het vervangen van de turbo dient u zich ervan te verzekeren dat
de motor in goede conditie is. Indien de motor op enigerlei wijze gebreken
vertoont (bv verhoogde carterdruk tgv slijtage) is het vervangen van de turbo
zinloos. Indien u de turbo vervangt dienen ook olie en brandstof-, olie,- en
luchtfilter vervangen te worden.
Met vriendelijke groet,
Turbo's Hoet Nederland BV
Frans Wiegmans
[T] 0031 (0)35 5480646
[F] 0031 (0)35 5422453
frans.wiegmans@turbos-hoet.nl
http://www.turbos-hoet.nl
---------------------------------------------------
Antwoord van C&E Turbochargers BV:
Hallo Lammertjan,
Wij hebben voor deze auto's geen ruil-turbo's meer voorraadig, wel kunnen wij deze nog reviseren en hebben we nog genoeg onderdelen in huis.
Reviseren is vanaf 240,00 euro ex. btw. en kan oplopen tot ongeveer 6 a 700,00 euro ex btw afhankelijk van wat er aan uw turbo kapot is.
U kunt het beste organiseren dat de turbo bij ons komt, dan maken wij hem open om te kunnen bekijken wat er allemaal vervangen moet worden en vervolgens zullen wij u de revisie prijs doorgeven.
Mocht u het niet met ons eens zijn of vind u de reparatie te duur dan krijgt u de turbo gewoon weer terug en betaald u ons niets.
Als er nog meer vragen zijn dan kunt u gerust weer kontakt met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Casper
http://www.turbochargers.nl
----------------------------------------------
Het is dus nogal onduidelijk hoeveel het zou kunnen gaan kosten. Het is erg afhankelijk van eventuele schade. Bij C&E hebben ze dus geen watergekoelde turbo's (of kunnen ze een lucht gekoelde turbo ombouwen naar een watergekoelde?) wat ik wel wil dus dan zou HOET een goede zijn. Ik heb op deze site over HOET ook al wel goede verhalen gehoord. Ook lijkt me voor mij dat de beste optie, omdat ik totaal geen praktische ervaring heb met turbo's en ik het dus wel goed wil hebben. Toch laat ik de optie ebay, MP, speurders oid nog wel open, want je weet maar nooit of je advertentie tegen komt waarvan je zeker weet dat die betrouwbaar is.
Misschien dat iemand hier nog meer info over heeft? Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar prijzen en locaties om eventueel een andere turbo aan te schaffen. Het is nogal een beste investering.