11 December 2014, 22:11
Ik zit al de hele avond te zoeken naar het hoe en wat van de LH2.4 kabelboom aansluiten en werkend maken. Duidelijk is dat ik eigenlijk een zo compleet mogelijke kabelboom moet hebben uit een 90+ 240. Uiteindelijk moet je hier gewoon mee bezig natuurlijk, maar ik loop tegen een probleempje aan.
Volgens Turbobricks en en andere bronnen, moet de computer een snelheidssignaal hebben. Dit komt origineel uiteindelijk van de sensor op het differentieel (bij de nieuwere types) via de tellerbak bij de computer. Maar nu het volgende: punt 1: ik heb geen diff met sensor... punt 2: ik heb geen elektronische (lh 2.4) tellerbak.
Het volgende had ik reeds gevonden: http://forums.turbobricks.com/showthread...547&page=2
De computer is dus te foppen, maar heb ik hierbij dan wel die elektronische tellerbak (evt. ver weg gestopt) nodig? dat kan ik er niet uit op maken namelijk.
Iemand die hier een simpele oplossing voor heeft?
De B230FK swap zal nog even op zich laten wachten, maar wil alles voor mijzelf zo duidelijk mogelijk hebben voordat ik er aan begin. Vooral omdat ik dan alvast onderdelen kan verzamelen etc.
Uiteindelijk kan ik nog de afweging maken om gewoon megasquirt/kdfi te gaan gebruiken, als er te veel obstakels zijn. Wil wel graag de deur open houden voor een grotere turbo en meer vermogen (200/250pk).
Volgens Turbobricks en en andere bronnen, moet de computer een snelheidssignaal hebben. Dit komt origineel uiteindelijk van de sensor op het differentieel (bij de nieuwere types) via de tellerbak bij de computer. Maar nu het volgende: punt 1: ik heb geen diff met sensor... punt 2: ik heb geen elektronische (lh 2.4) tellerbak.
Het volgende had ik reeds gevonden: http://forums.turbobricks.com/showthread...547&page=2
De computer is dus te foppen, maar heb ik hierbij dan wel die elektronische tellerbak (evt. ver weg gestopt) nodig? dat kan ik er niet uit op maken namelijk.
Iemand die hier een simpele oplossing voor heeft?
De B230FK swap zal nog even op zich laten wachten, maar wil alles voor mijzelf zo duidelijk mogelijk hebben voordat ik er aan begin. Vooral omdat ik dan alvast onderdelen kan verzamelen etc.
Uiteindelijk kan ik nog de afweging maken om gewoon megasquirt/kdfi te gaan gebruiken, als er te veel obstakels zijn. Wil wel graag de deur open houden voor een grotere turbo en meer vermogen (200/250pk).