27 November 2014, 14:10
De doelstelling is om op xrosscountry niveau uit te komen. Met de verhoging van de voorzijde van 6cm, kwam mijn gehele ophanging in de knoei (ontzettend positief camber, onderdelen die in de verkeerdoe hoek kwamen te zitten enz..)
De achterveer was 10cm opgehoogd, om zo op de juiste hoogte met de voorzijde te komen. Dit was geen probleem voor de veer, wel voor de schokdemper, die was bijna helemaal op zijn uiterste stand (uitgerekt). daarom had ik het bovenste schokdemperpunt 10 cm verlaagd (even stom "gerekend": 10 cm verhoging van de veren = 10cm lager de schokdemper monteren en dan staat ie gelijk...driehoeksverhoudingen....:S)
Omdat de voorzijde niet lekker zat, heb ik daar 4cm verlagingsveren onder gezet, dan heb ik nog 2cm verhoging aan over gehouden. samen met de hogere banden komt ie nu goed uit, qua hoogte. Ik hoop op een fatsoenlijke (lees: net zo goed als standaard) wegligging: verlagingsveren, bilstein schokdempers en in de toekomst dubbele stabistang.
De achterzijde kon niet uitblijven, daar heb ik ook de verlagingsveren onder gezet (anders kwam deze wel heel hoog tov de voorzijde te staan). Echter, als ik de lage schokdemperbevestiging gebruik, kan de as te ver omlaag, zodat de evrlagingsveer eruit valt. daarom heb ik de originele schokdemperveer gebruikt.
heel verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is...en nog meer, ik hoop dat het een beetje rijdt....
De achterveer was 10cm opgehoogd, om zo op de juiste hoogte met de voorzijde te komen. Dit was geen probleem voor de veer, wel voor de schokdemper, die was bijna helemaal op zijn uiterste stand (uitgerekt). daarom had ik het bovenste schokdemperpunt 10 cm verlaagd (even stom "gerekend": 10 cm verhoging van de veren = 10cm lager de schokdemper monteren en dan staat ie gelijk...driehoeksverhoudingen....:S)
Omdat de voorzijde niet lekker zat, heb ik daar 4cm verlagingsveren onder gezet, dan heb ik nog 2cm verhoging aan over gehouden. samen met de hogere banden komt ie nu goed uit, qua hoogte. Ik hoop op een fatsoenlijke (lees: net zo goed als standaard) wegligging: verlagingsveren, bilstein schokdempers en in de toekomst dubbele stabistang.
De achterzijde kon niet uitblijven, daar heb ik ook de verlagingsveren onder gezet (anders kwam deze wel heel hoog tov de voorzijde te staan). Echter, als ik de lage schokdemperbevestiging gebruik, kan de as te ver omlaag, zodat de evrlagingsveer eruit valt. daarom heb ik de originele schokdemperveer gebruikt.
heel verhaal, ik hoop dat het een beetje duidelijk is...en nog meer, ik hoop dat het een beetje rijdt....