27 January 2015, 00:00
Rij sinds een maand of zeven een XC70. Automaat. Bij warme motor en remmen blijven de achterremmen even hangen als ik vanuit stilstand weg wil rijden. Soms ook 'blokken' de achterwielen kort voor stilstand, alsof de achteras net even eerder tot stilstand wil komen dan de rest van de auto. Denk wel eens dat het minder is als ik de DTSC uitschakel maar omdat het niet altijd voorkomt lijkt die waarneming onbetrouwbaar. Wel is duidelijk dat het probleem alleen voorkomt bij warme remmen en lage snelheid, dus bij rijden in de stad. Remolie is gedeeltelijk ververst. De auto heeft, als het boekje mag geloven, altijd goed onderhoud gehad.
Ik vermoed dat er ergens in het remsysteem vervuiling zit waardoor de remdruk niet goed geregeld wordt. Bij hete remolie zou het probleem dan groter kunnen worden. Zit ik op de goede weg met deze gedachte? Iemand ervaring hiermee?
Ik vermoed dat er ergens in het remsysteem vervuiling zit waardoor de remdruk niet goed geregeld wordt. Bij hete remolie zou het probleem dan groter kunnen worden. Zit ik op de goede weg met deze gedachte? Iemand ervaring hiermee?