28 January 2015, 00:04
Bedankt al voor het meedenken. Bouwjaar 2005, remmen voelen gewoon goed hard aan en ook ABS lijkt normaal te werken (kon even gemakkelijk uitproberen met de sneeuw afgelopen weekend).
Ik bedoelde overigens ook niet dat de remmen zelf warm zijn, het verschijnsel doet zich echter niet voor als de auto koud is. Misschien heeft het er niets mee van doen maar ik meld het toch maar: als de auto koud is schakelt hij ook een stuk plezieriger dan met een normaal warme motor waarbij ook het schakelen hakeriger wordt tijdens een rit in de stad. En dat in combinatie met die rem die net even blijft haken (althans, zo voelt het), mis ik de soepelheid van de 960 die ik hiervoor reed. En ook vreemd: om thuis te parkeren moet ik altijd even achteruit rijden. Als ik dan van R naar D schakel en ik geef geen gas duurt het negen van de tien keer een een seconde dat de auto stapvoets rijdt. Bij koude motor dezelfde truc rijdt hij direct stapvoets weg.
Bij dit soort onbegrijpelijke zaken denk ik ook zelf direct aan sensors die hun werk niet meer goed doen waardoor de auto 'anders denkt', maar kan het toch niet gewoon de remdrukverdeler zijn?
Ik bedoelde overigens ook niet dat de remmen zelf warm zijn, het verschijnsel doet zich echter niet voor als de auto koud is. Misschien heeft het er niets mee van doen maar ik meld het toch maar: als de auto koud is schakelt hij ook een stuk plezieriger dan met een normaal warme motor waarbij ook het schakelen hakeriger wordt tijdens een rit in de stad. En dat in combinatie met die rem die net even blijft haken (althans, zo voelt het), mis ik de soepelheid van de 960 die ik hiervoor reed. En ook vreemd: om thuis te parkeren moet ik altijd even achteruit rijden. Als ik dan van R naar D schakel en ik geef geen gas duurt het negen van de tien keer een een seconde dat de auto stapvoets rijdt. Bij koude motor dezelfde truc rijdt hij direct stapvoets weg.
Bij dit soort onbegrijpelijke zaken denk ik ook zelf direct aan sensors die hun werk niet meer goed doen waardoor de auto 'anders denkt', maar kan het toch niet gewoon de remdrukverdeler zijn?

