Bedankt voor je reactie.
Het is het makkelijkst een bak met motor te combineren die hetzelfde aantal gaten hebben.
Ik ben nu een schakel met met carb motor 30A in mijn 164 aan het inbouwen waar een automaat met injectie 30F in zit/zat.
Het behoeft nog al wat aanpassingen. Bijna niets zit op dezelfde plaats en je moet alle bijbehorende steundelen en klein materiaal hebben om het project mogelijk te maken. Gelukkig heb ik die.
De hele electronica eruit geeft toch een wat bevrijdend gevoel
Je heb daarna enkel nog wat draadjes voor olie, temperatuur en ontsteking voor het blok nodig. En natuurlijk de dynamo en startmotor.
De opmerking over de Jaguar Mark II van Inspector Morse waarvan de garagehouder zegt dat van die oude bak de bekabeling niet meer goed is, wordt door Morse gepareerd met de opmerking:
'This car has no wires',
is straks ook van toepassing op mijn 164
Aangezien ik op gas rijd maakt het ook niet uit of je een A of F rijdt. Zowel carb. als inspuit staan 'stil' als je op gas rijdt.
Ik ben benieuwd; de achteras van de automaat laat ik in eerste instantie zitten. Kijken hoe dat rijdt. Als ik het goed begrijp wordt de overbrenging op de achteras dan naar verhouding lager. De hamvraag is of hij dan in de eerste versnelling wel goed wegkomt. In zijn vier zou hij dan als een overdrive met lage toeren moeten lopen
Of vergis ik me en is het andersom en zit elke versnelling dan hoger in de toeren?
Ik laat weten hoe de bevindingen zijn.
Het is het makkelijkst een bak met motor te combineren die hetzelfde aantal gaten hebben.
Ik ben nu een schakel met met carb motor 30A in mijn 164 aan het inbouwen waar een automaat met injectie 30F in zit/zat.
Het behoeft nog al wat aanpassingen. Bijna niets zit op dezelfde plaats en je moet alle bijbehorende steundelen en klein materiaal hebben om het project mogelijk te maken. Gelukkig heb ik die.
De hele electronica eruit geeft toch een wat bevrijdend gevoel
Je heb daarna enkel nog wat draadjes voor olie, temperatuur en ontsteking voor het blok nodig. En natuurlijk de dynamo en startmotor. De opmerking over de Jaguar Mark II van Inspector Morse waarvan de garagehouder zegt dat van die oude bak de bekabeling niet meer goed is, wordt door Morse gepareerd met de opmerking:
'This car has no wires',
is straks ook van toepassing op mijn 164
Aangezien ik op gas rijd maakt het ook niet uit of je een A of F rijdt. Zowel carb. als inspuit staan 'stil' als je op gas rijdt.
Ik ben benieuwd; de achteras van de automaat laat ik in eerste instantie zitten. Kijken hoe dat rijdt. Als ik het goed begrijp wordt de overbrenging op de achteras dan naar verhouding lager. De hamvraag is of hij dan in de eerste versnelling wel goed wegkomt. In zijn vier zou hij dan als een overdrive met lage toeren moeten lopen
Of vergis ik me en is het andersom en zit elke versnelling dan hoger in de toeren? Ik laat weten hoe de bevindingen zijn.