15 January 2016, 22:07
Hallo,
Het is nu flink winter met temperaturen van ca -20. Tot gisteren geen problemen gehad.
Ik heb een paar maanden geleden de koelvloeisof vervangen met kvs die zou moeten beschermen tot -38c.
Gisteravond een ritje gemaakt van ca. 20km en het viel me al op dat het niet echt lekker warm werd in de auto.
Temperatuurmeter stond netjes in het midden.
Vanmorgen motor gestart, (auto stond buiten) even laten draaien en na een paar honderd meter ging de temperatuur meter in het rood.
Bovenste koelslang stijf bevroren. Auto de garage ingereden,laten ontdooien en niets aan de hand. Verwarming nu ook ok.
Vraag is of het, ondanks dat de kvs tot -38 zou moeten werken, toch kan bevriezen door de rijwind.
Wat is dan evt. een remedie? Een stuk karton voor de radiator?
Groeten, Arnold
Het is nu flink winter met temperaturen van ca -20. Tot gisteren geen problemen gehad.
Ik heb een paar maanden geleden de koelvloeisof vervangen met kvs die zou moeten beschermen tot -38c.
Gisteravond een ritje gemaakt van ca. 20km en het viel me al op dat het niet echt lekker warm werd in de auto.
Temperatuurmeter stond netjes in het midden.
Vanmorgen motor gestart, (auto stond buiten) even laten draaien en na een paar honderd meter ging de temperatuur meter in het rood.
Bovenste koelslang stijf bevroren. Auto de garage ingereden,laten ontdooien en niets aan de hand. Verwarming nu ook ok.
Vraag is of het, ondanks dat de kvs tot -38 zou moeten werken, toch kan bevriezen door de rijwind.
Wat is dan evt. een remedie? Een stuk karton voor de radiator?
Groeten, Arnold
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden