jos245 schreef:Met andere woorden, als je je verlies al hebt genomen en je voorheen belastingvrije auto al hebt weggedaan kun je niet profiteren van een eventuele gunstige uitspraak.[COLOR=#000000][FONT=tahoma]
Lijkt me op zich logisch: als je nu je verlies al hebt genomen, dan heb je je verlies al genomen en kunje niet meer voor winst of compensatie gaan vragen.
Wel raar dat als je je verlies niet hebt genomen en nog die auto geoon rijdt, aar GEEN bezwaar hebt gemaakt, je ook buiten de boot valt.
Al kun je tegen iedere betaling weer bezwaar maken, dus je kunt wel alsnog instappen, zij het niet met teerugwerkende kracht.
Wat me verder aan de antwoorden van Wiebes opvalt is:
Citaat:De RDW heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om historische overzichten van de aantallen voertuigen op resp. 01-01-2012, 01-01-2013, 01-07-2013 en 01-01-2014 te leveren. Het kentekenregister van de RDW is namelijk continu aan mutaties onderhevig.
Beetje flauw antwoord:
Dit zou de belastingdienst zelf ook moeten kunnen uitvogelen, voor geschorste voertuigen hoeft immers geen MRB betaalt te worden. De info over schorsingen ontvangen ze van RDW. Hierin zou dus ook een trendbreuk moeten zitten met een piek tussen dec2013 en mrt2014 (=eerste tijdvak waarin weer t=betaald moest worden).
En eigenlijk erg kinderachtig antwoord, als je in zelfde stuk leest:
Citaat: De belastingdienst is belast met informeren en het voeren van administratie over de oldtimermaatregel. De RDW heeft hier geen rol in gehad.Belastingdienst weet dus prima hoeveel voertuigen het betreft di enu moeten gaan betalen. En je mag verwachten dat ze ook kunnen nagaan hoeveel daarvan nu ook daadwerkelijk betalen (en hoeveel er dus geschorst dan wel gesloopt/ge-exporteerd zijn).
Anderzijds, ze geven nu concreet antwoord op de concrete vraag.
Maar de vraag is zo concreet gesteld waardoor het eigenlijk gezochte antwoord niet gegeven hoeft te worden....
Vraag blijft: waarom hebben ze geen nulmeting gedaan? Als je een effect wil zien, moet je voor en na kunenn vergelijken.
Maar ja, dat willen ze bij de accijnsdiscussie ook al niet...
Overigens ook inetressant om de tabellen te vergelijken:
Op benzine zijn 92k/325k voertuigen geschorst (28%)
Op diesel: 15.8k/40.8k (39%)
Op LPG: 20.7k/45.2k (51%!).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005