Estoque schreef:ik heb enkel het motorgedeelte van het LH2.4 geinstelleerd, ik heb geen flauw idee wat het 464 relais is en hoe het er uit ziet.
Alle symptonen op een rij:
- Brandstofpompen springen niet aan
- geen stroom op injectoren
- Geen vonk op de bougies
ik probeer het plaatje in je link te snappen Marc, maar ik heb er echt moeite mee. Ik snap totaal niet waar die lui het over hebben, want in de openingspost hebben ze een werkende auto en later weer niet.
ik heb dus een LH2.4 motor-kabelboom, met 2 computers (ECU 962 en EZK Goldbox) in de auto liggen. De blauw/gele draad en blauwe draad zijn correct aangesloten (de startmotor gaat rond). De rood/gele draden(dik en dun) zijn aangesloten volgens de tekeningen op Turbobricks. Aan die kabelboom zit nog een brandstof-relais en voor de rest zitten aan die kabelboom enkel apparaten ten behoeve van de motor (zoals Dynamo, startmotor, KPS, LMM, etc). Ook gebruik ik de groene 940 injectoren in combinatie met die weerstand die ik er tussen heb gesoldeerd.
Is er iemand hier die 100 euro wil verdienen? fix die shit voor mij![]()
(ik geef de moed bijna op
)
Waar woon je?
Aangezien bijna niets het doet zou ik de stroomvoorziening zelf nog even goed uitpluizen. Zaken die niet met de ECU te maken hebben (startmotor, dynamo, tempratuurdash) gaan allemaal via de grote rechthoekige stekker in de motorruimte (schutbord). Dat zal blijkbaar wel goed zitten. Echter de kritische verbindingen zitten in eigenlijk allemaal in deze stekker:
Zou volgens TB zo aangesloten moeten worden, heb je gechecked of de stroom ook daadwerkelijk aankomt?
![[Afbeelding: pKsQTXU.jpg]](http://i.imgur.com/pKsQTXU.jpg)
Die zou ik nog even goed napluizen. En meet ook (met de computers eraf) of in de verschillende standen van het contactslot er spanning (of aarde) op de pinnen van de stekkers voor computers en brandstofpomprelais staat. Dit is wat ik zo snel zie:
- brandstofrelais (rode draad)
- Pin 4 (jettronic)
- Pin 35 (jettronic)
- Pin 5 (EKZ)
- Pin 6 (ekz)
- Pin 20 EKZ (aarde)
- Pin 17 ECU (aarde)
En als je het brandstofpomprelais dan ook nogeens doorvebind:
![[Afbeelding: relayplugjump.jpg]](http://www.davebarton.com/relayplugjump.jpg)
http://www.davebarton.com/volvorelays.html (doorscrollen naar: GETTING YOUR 240 HOME WITH A FUEL PUMP RELAY FAILURE)
Heb je dat ook uitgesloten.
handige topics (moet er zelf ook nog mee aan de gang, dus gelijk mooi overzichtje voor mezelf :wink

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=165700
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687
http://forums.turbobricks.com/showthread...678&page=3