17 June 2014, 18:34
Volvo 142 B23 schreef:Bij een jongere 240/740/940 word deze idle control valve ook gebruikt om inschakelende airco op te vangen. Dat gaat dus prima, instellingen van je ms zullen wel snel genoeg moeten zijn. Dat is even zoeken, als ie te gevoelig is zwabbert de regeling, als ie niet gevoelig is dan is er een kansje dat ie afslaat.
is het dan niet verstandig om zonder airco pomp te gaan tunen en dan als je hele tuning klaar is de airo pomp er bij met idle control valve. Dan vervolgens gewoon gaan proberen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[/URL]

