Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M47 met mechanische telleraansluiting DRINGEND!!!
#11
Marc1970 schreef:Je zou kunnen overwegen de M47 te vervangen met een M40, zonder 5 rij ik net zo zuinig tot 110. Of een M46, bouw je een schakelaartje ergens op het dashboard voor de 5. Beide hebben een andere aandrijfas nodig. Let ook op het aantal splines van de ingaande as, die zijn er in 10 en 22 (en je kopp. plaat heeft ze overeenkomstig), ik weet alleen niet hoe je het aantal splines kan zien voor je de bak eraf hebt.
Er zijn ook mensen die de kogellagers in de M47 hebben vervangen, maar misschien is-ie dat punt al voorbij qua slijtage.

Achter zou ik 3 cm blokken onder de veer schuiven, is ook door Volvo geleverde optie dacht ik. Vooraan kan je de auto niet recht krijgen met alleen schokbrekers, dat zal iets met de vering of de wielarm zijn. Volgens mij hebben schokbrekers ongeveer het eeuwige leven in de Europese context.
Welke bussen in de achteras, er zijn er ca. 10 daar. Vooral die van de reactiestangen hebben het moeilijk, en die waar de as op hangt (daar gaat de achterkant ook 2 cm lager hangen). Van buiten zien ze vaak slechter uit dan ze zijn. Al die bussen zijn niet te vervangen zonder heftige persen jammergenoeg.

De accu zal nog wel goed zijn, kijk eens in de bedrading en vooral de massadraden (blok-accu, dynamo-blok). En de koolborstels in de dynamo, en V snaar spanning. De Opel Frontera is wellicht een diesel, die hebben veel krachtiger accu's dan benzinemotoren (kijk naar de hoeveelheid CCA beter dan de Ah). Twee seconde om te starten zou ik niet erg vinden, de LPG moet ook nog ergens vandaan komen etc.

Bedankt Marc voor je uitgebreide antwoord!
Wat betreft die M46, die had ik al op mijn 240 D6 en later op mijn 245 D6. Telkens uiteindelijk problemen met de overdrive, zodat ik liever een pure vijfbak erin heb.

Het betreft inderdaad twee bussen waar de achteras op hangt en twee van vermoedelijk de reactiestang, ze zijn identiek. Een specialist in oude Volvo's heeft ze voor me besteld intussen, wordt zo'n 70 euro + uurloon. Hopelijk komt hij daardoor terug wat hoger te liggen en verbetert het comfort, hoewel ik denk dat er steviger veren nodig zijn ook ivm de LPG tank, iemand ervaring hiermee?
Vooraan maakt de linker schokdemper wat lawaai, vooral zodra het warmer wordt, en wiebelt de wagen ook wat. Achter is alles strak.

De batterij Varta is inderdaad zo goed als nieuw, dus daar ligt het niet aan. Ik zal de koolborstels van de alternator erop nazien dus.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Antwoord


Berichten in dit topic
M47 met mechanische telleraansluiting DRINGEND!!! - door chrisvolvo - 1 June 2014, 11:03

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  gezocht m47 mechanische teller aansluiting koert4 4 2.568 1 December 2020, 22:54
Laatste bericht: koert4
  Dringend! Stuurpomp Volvo 240 B230F Chris B 2 2.098 1 December 2015, 23:53
Laatste bericht: Chris B
  m47 met telleraansluiting boedr 2 1.992 20 September 2015, 16:32
Laatste bericht: boedr
  Dringend gezocht: Spinnekop B21E Ohrtmann 6 4.306 11 May 2015, 22:40
Laatste bericht: HansDAF

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)