Ik zou de kleppen laten zitten, het deel wat werkt (de steel en het contactvlak met de klepzetel) is nog brandjeschoon alleen de stukken die in de rook hangen worden wat zwartig. Je kan ervan uitgaan dat de zuigers voldoende afsluiten als de ringen heel zijn.
Ik weet niet hoeveel stootrand een cilinder mag hebben, maar zolang je geen zuigerringen gaat vervangen mag-ie blijven. Vergelijk de hoonsporen op het ongebruikte stuk bovenin eens met die in het gedeelte wat gebruikt is. Zijn de diepere krassen nog zichtbaar? Lijkt me hoedanook 'good to go'.
-edit- Het gaat natuurlijk allemaal om slijtage aan de cilinderwand en de zuigerveergroeven, dat is allemaal perfect meetbaar als je de juiste micrometers hebt. Zo niet moet je een beetje afgaan op vagere aanwijzingen.
Over rembekrachtigers, zonder remt je auto net zo hard, alleen moet je voet wat meer werk doen. Beetje oppassen als je daarna weer in een 'bekrachtigde' auto stapt.
Ik weet niet hoeveel stootrand een cilinder mag hebben, maar zolang je geen zuigerringen gaat vervangen mag-ie blijven. Vergelijk de hoonsporen op het ongebruikte stuk bovenin eens met die in het gedeelte wat gebruikt is. Zijn de diepere krassen nog zichtbaar? Lijkt me hoedanook 'good to go'.
-edit- Het gaat natuurlijk allemaal om slijtage aan de cilinderwand en de zuigerveergroeven, dat is allemaal perfect meetbaar als je de juiste micrometers hebt. Zo niet moet je een beetje afgaan op vagere aanwijzingen.
Over rembekrachtigers, zonder remt je auto net zo hard, alleen moet je voet wat meer werk doen. Beetje oppassen als je daarna weer in een 'bekrachtigde' auto stapt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969