Als je de randen met een doekje weg kan halen des te beter, dan zijn het nl. geen randen en is het blok echt nog z.g.a.n. De cilinderwand maak je niet zo gauw kapot. De kleppen evenmin, die zijn nog harder, je mag er gerust met een stalen borstel rondjes op draaien of met een schroevedraaier harde brokken afpeuteren.
Ik zou de kleppen laten zitten, de klepspeling meten, de stelplaatjes opmeten (handig voor later) en evt vervangen (gaat makkelijk zonder nokkenas), een deftige koppakking installeren en de buitenkant voor het mooi met lampolie of diesel schoonmaken en een tandeborstel. Misschien kan je de schroefdraad vd bougies beschermen tegen zand en drijfhout door er bougies in te draaien. Laat je ook niet verleiden om de kop te laten vlakken zonder absolute noodzaak (nameten).
Ik zou de kleppen laten zitten, de klepspeling meten, de stelplaatjes opmeten (handig voor later) en evt vervangen (gaat makkelijk zonder nokkenas), een deftige koppakking installeren en de buitenkant voor het mooi met lampolie of diesel schoonmaken en een tandeborstel. Misschien kan je de schroefdraad vd bougies beschermen tegen zand en drijfhout door er bougies in te draaien. Laat je ook niet verleiden om de kop te laten vlakken zonder absolute noodzaak (nameten).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969