Dat krijg je dan. Als je alles na gaat meten krijg je een berg onderdelen met 'kan nog 50.000 km' waardes, die je gaat vervangen voor een hoop geld (want je bent er toch). Dan krijg je een blok wat weer 300.000 km meegaat en waar je misschien 20.000 mee gaat rijden.
Ik zou op dit punt besluiten dat het een super blok is voor jouw doeleinden, hooguit de drijfstanglagers en wat keerringen vervangen en vrolijk mee gaan rijden.
Bij de nokkenas ziet alles er ook goed onderhouden of nauwelijks gebruikt uit, geen oliekoeken, blauwe verkleuring op de nokken, niks. Het halve maantje achterop het kleppendeksel, dat is raakt na een tijdje keihard en gekrompen, deze ziet er nog fris uit. Net als andere rubberdelen aan of bij de motor. Hoe is de bedrading die voorlangs gaat, keihard of nog wat soepel? Kijk eens naar de starterkrans, zijn er tanden afsleten of weggeslagen, dat geeft een idee van hoeveel keer het blok is gestart.
Ik zou op dit punt besluiten dat het een super blok is voor jouw doeleinden, hooguit de drijfstanglagers en wat keerringen vervangen en vrolijk mee gaan rijden.
Bij de nokkenas ziet alles er ook goed onderhouden of nauwelijks gebruikt uit, geen oliekoeken, blauwe verkleuring op de nokken, niks. Het halve maantje achterop het kleppendeksel, dat is raakt na een tijdje keihard en gekrompen, deze ziet er nog fris uit. Net als andere rubberdelen aan of bij de motor. Hoe is de bedrading die voorlangs gaat, keihard of nog wat soepel? Kijk eens naar de starterkrans, zijn er tanden afsleten of weggeslagen, dat geeft een idee van hoeveel keer het blok is gestart.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969