17 May 2014, 10:50
Voor een 245 uit B21 (amerikaanse K-Jet) gaat er op korte termijn een low budget ombouw plaatsvinden naar een 940-B230FK.
De huidige automaat blijft behouden.
Volgens mij komen we met onderstaande lijst aan spullen een heel eind maar electrisch zal ik wel voor verassingen komen te staan.
Wil graag dat de lijst wordt aangevuld zodat het snel kan verlopen.
Benodigdheden:
- B230FK blok (uit 940 reeds beschikbaar met minder dan 250 kKm.
Opm: Deze zijn volgens mij redelijk koppakking gevoelig. Beter de koppakking aanpakken cq verwisselen?
- tussenas en ontsteking B230F
- V of A-Nokkenas. (wordt een auto voor rond huize dus hoeft allemaal niet ontzettend snel te worden)
- Intercooler (wat is een goede passende)?
- Vliegwiel voor automaat
- aanpassing of ander bellhouse voor automaat ivm BDP sensor
- Motorkabelboom volvo 240 91-92
- downpipe met Labda sensor
- rest van uitlaat in ieder geval afmetingen als B21ET
- computers van de 940 voor benzine en ontsteking. het blok komt uit een 97-er dus hopelijk de goldbox en LH in goede uitvoering passend op de 240 motorkabelboom!
- Benzine opvoerpomp uit tank van de 940? Is de pomp onder de achterbank goed genoeg voor de B230FK of hier ook beter de pomp van de 940 in hangen?
- Weerstanden voor de injectoren? Zag hier iets over in het topic van JW240!
- Electrisch snelheidssignaal voor de LH 2.4? En wat is hierin een goede keuze?
Verder lijkt het me allemaal redelijk plug & Play!
Ik heb gezocht op de topics van JW240 en DennisB maar dat zijn best een paar lange topics en met alle specials raak je snel het overzicht kwijt. Ik wil het hier zeer compact in een overzicht trachten samen te vatten wat een goede basis kan zijn voor alle geinteresseerden!~
Ik hoor graag.....
De huidige automaat blijft behouden.
Volgens mij komen we met onderstaande lijst aan spullen een heel eind maar electrisch zal ik wel voor verassingen komen te staan.
Wil graag dat de lijst wordt aangevuld zodat het snel kan verlopen.
Benodigdheden:
- B230FK blok (uit 940 reeds beschikbaar met minder dan 250 kKm.
Opm: Deze zijn volgens mij redelijk koppakking gevoelig. Beter de koppakking aanpakken cq verwisselen?
- tussenas en ontsteking B230F
- V of A-Nokkenas. (wordt een auto voor rond huize dus hoeft allemaal niet ontzettend snel te worden)
- Intercooler (wat is een goede passende)?
- Vliegwiel voor automaat
- aanpassing of ander bellhouse voor automaat ivm BDP sensor
- Motorkabelboom volvo 240 91-92
- downpipe met Labda sensor
- rest van uitlaat in ieder geval afmetingen als B21ET
- computers van de 940 voor benzine en ontsteking. het blok komt uit een 97-er dus hopelijk de goldbox en LH in goede uitvoering passend op de 240 motorkabelboom!
- Benzine opvoerpomp uit tank van de 940? Is de pomp onder de achterbank goed genoeg voor de B230FK of hier ook beter de pomp van de 940 in hangen?
- Weerstanden voor de injectoren? Zag hier iets over in het topic van JW240!
- Electrisch snelheidssignaal voor de LH 2.4? En wat is hierin een goede keuze?
Verder lijkt het me allemaal redelijk plug & Play!
Ik heb gezocht op de topics van JW240 en DennisB maar dat zijn best een paar lange topics en met alle specials raak je snel het overzicht kwijt. Ik wil het hier zeer compact in een overzicht trachten samen te vatten wat een goede basis kan zijn voor alle geinteresseerden!~
Ik hoor graag.....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..