29 March 2014, 19:46
Citaat:Ook vandaag op de planning staan om de v-snaren allemaal te vervangen. Heb er 3 klaarliggen. Hoe het makkelijkste te vervangen?
Degene van de stuurbekrachtiging kom ik nog wel uit, maar bij de andere 2 naar de dynamo heb ik wat moeite. Moet ik hiervoor de koel-fan eraf halen?
Ik hoor het graag!
Nee joh, niet de fan eraf!
De dynamo zit op zijn onderste punt vast met een lange bout met een moer erop.
Als je over je rechtervoorwiel gebogen staat met je neus boven de dynamo, kun je links en rechts onder de dynamo ze wel voelen.
Haal eerst deze los zodat de dynamo kan kantelen (bout en moer hoeven er niet uit, alleen beetje lossen).
Dan zit er boven aan de rechterkant nog een bout/moer waarmee je de dynamo op spanning kunt zetten, als je die los haalt zul je zien dat je de dynamo richting het blok kunt kantelen.
Dan kun je precies de riemen er af halen en er weer op.
Al je met zijn 2-en bent, kan 1 de dynamo weer van het blok afduwen en de ander de moer weer vastzetten.
Als je alleen bent, pak een koevoet of een stuk hout en probeer de dynamo van het blok af te duwen (voorzichtig, let wel op dat je nix stukduwt, de waterpomp of zo) terwijl je de spanmoer weer vastzet.
ALs laatste de kantelmoer/bout weer vastzetten en klaar.
Nieuwe snaar zal wat sneller uitrekken, dus na een paar weken weer even controleren.
Succes.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)