28 March 2014, 14:05
Da's ook nog een goed idee Jambon, ik ken die tape wel.
@Dop: lampjes passen ook maar op 1 manier. Als ik de draadjes omdraai, dan zouden ze toch continu op 5W moeten branden? Of zit er een soort lus in zo'n lampje? Als 21W niet werkt, dan 5W dan brandt (en vice versa)?
Net terug van de pre-APK, en ik ben enigszins geschrokken:
- handrem slecht, die pak ik gelijk aan i.c.m. nieuwe achteras;
- draagarmrubbers LV;
- draagarmrubbers LA, die pak ik gelijk aan i.c.m. nieuwe achteras;
- stuurkogels blokzijde, zowel LV + RV (dus 2 hele stuurstangen + hoezen);
- en laswerk... meer dan ik had verwacht/gehoopt. Bodem rechts over groot deel v/d dorpellengte, bodem LV bij de motorsteunbalk, reservewielbak langs de velsrand.
Kokerbalken binnenzijde: echt z.g.a.n. . De vorige eigenaar heeft dit dus nooit behandeld na de vervanging, beetje jammer. Wellicht was de bodem er dan ook minder dramatisch aan toe geweest.
Laswerk wordt maandag uitgevoerd door gepensioneerde neef van de garagehouder. Had een goed verhaal en ik vond het een goed aanbod.
Net alle rubbers en stangen besteld, volgend weekend kan ik dan aan de slag met vervangen.
Nog tips?
De Haynes zegt bij de stuurstangen 4 steeksleutels als moeilijkheidsgraad, maar in de instructielijst klinkt het niet spannend. Wat is de adder?
@Dop: lampjes passen ook maar op 1 manier. Als ik de draadjes omdraai, dan zouden ze toch continu op 5W moeten branden? Of zit er een soort lus in zo'n lampje? Als 21W niet werkt, dan 5W dan brandt (en vice versa)?
Net terug van de pre-APK, en ik ben enigszins geschrokken:
- handrem slecht, die pak ik gelijk aan i.c.m. nieuwe achteras;
- draagarmrubbers LV;
- draagarmrubbers LA, die pak ik gelijk aan i.c.m. nieuwe achteras;
- stuurkogels blokzijde, zowel LV + RV (dus 2 hele stuurstangen + hoezen);
- en laswerk... meer dan ik had verwacht/gehoopt. Bodem rechts over groot deel v/d dorpellengte, bodem LV bij de motorsteunbalk, reservewielbak langs de velsrand.
Kokerbalken binnenzijde: echt z.g.a.n. . De vorige eigenaar heeft dit dus nooit behandeld na de vervanging, beetje jammer. Wellicht was de bodem er dan ook minder dramatisch aan toe geweest.
Laswerk wordt maandag uitgevoerd door gepensioneerde neef van de garagehouder. Had een goed verhaal en ik vond het een goed aanbod.
Net alle rubbers en stangen besteld, volgend weekend kan ik dan aan de slag met vervangen.
Nog tips?
De Haynes zegt bij de stuurstangen 4 steeksleutels als moeilijkheidsgraad, maar in de instructielijst klinkt het niet spannend. Wat is de adder?
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]](http://img.photobucket.com/albums/v489/ZOAB/Caddy/OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg)