22 February 2014, 20:50
Zojuist de auto voorzien van verse olie, nieuw luchtfilter en schone bougieetjes. De oude bougie's waren wit/grijzig uitgeslagen. Heeft dat nog een speciale betekenis? Ook zit er bovenop mijn luchtfilter een gat, die op dit moment gedicht is met een kurk. Het lijkt mij dat er nog wat vanaf het luchtfilter moet komen, maar waarom een kurk?
De auto loopt alwel weer iets stabieler. Bij het starten op LPG heeft de auto nog geen kracht om op toeren te komen, en blijft rond de 900 rpm hangen. Zodra je gas geeft, zakt hij helemaal in totdat de motor uitvalt, of je het gas loslaat en dan weer naar de 900 rpm gaat. Met een warme motor is dit probleem er niet, en op benzine is er ook niks aan de hand.
Morgen een ritje van bijna 300 kilometer, ben benieuwd hoe ze zich gedraagd...
De auto loopt alwel weer iets stabieler. Bij het starten op LPG heeft de auto nog geen kracht om op toeren te komen, en blijft rond de 900 rpm hangen. Zodra je gas geeft, zakt hij helemaal in totdat de motor uitvalt, of je het gas loslaat en dan weer naar de 900 rpm gaat. Met een warme motor is dit probleem er niet, en op benzine is er ook niks aan de hand.
Morgen een ritje van bijna 300 kilometer, ben benieuwd hoe ze zich gedraagd...
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver