17 February 2014, 19:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 February 2014, 19:53 door Marc1970.)
Het LPG systeem heeft altijd erg goed gewerkt, ik heb de mos en bladeren eraf gehaald, de motor gestart en sindsdien niks meer aan afgesteld. CO is bij de APK rond de 0,0%. Alleen de vacuumslangen regelmatig nagelopen op lekken en scheurtjes. En de verdamper is pas twee jaar geleden kapot gegaan (had toen iets van 350.000 km gedampt), vervangen door een Vialle F type uit een Hyundai Lantra.
Toen heb ik ook uitgevogeld wat de stelknoppen doen maar dat ben ik alweer vergeten. Het is allemaal standaard spul, en er was bijna niks af te stellen.
Deze LPG installatie kan niet omgaan met de lamdasonde, dus die is doorgeknipt en er is een lamda-simulator voor in de plaats (die geeft altijd lamda=1). Ik vermoed dat de auto op benzine daardoor iets minder loopt, hij houdt in en de pret is op bij 130 km/h. Op gas haalt-ie 160.
Nu ik erover nadenk, de schakelaar heeft wel een middenstand, dan loopt-ie op benzine maar wordt de benzinetankinhoud niet weergegeven.
De vacuumstuurklep kan je ook afstellen, heb ik wel eens wat mee gerommeld maar eigenlijk niks wezenlijks mee verbeterd. If it ain't broke don't fix it.
Toen heb ik ook uitgevogeld wat de stelknoppen doen maar dat ben ik alweer vergeten. Het is allemaal standaard spul, en er was bijna niks af te stellen.
Deze LPG installatie kan niet omgaan met de lamdasonde, dus die is doorgeknipt en er is een lamda-simulator voor in de plaats (die geeft altijd lamda=1). Ik vermoed dat de auto op benzine daardoor iets minder loopt, hij houdt in en de pret is op bij 130 km/h. Op gas haalt-ie 160.
Nu ik erover nadenk, de schakelaar heeft wel een middenstand, dan loopt-ie op benzine maar wordt de benzinetankinhoud niet weergegeven.
De vacuumstuurklep kan je ook afstellen, heb ik wel eens wat mee gerommeld maar eigenlijk niks wezenlijks mee verbeterd. If it ain't broke don't fix it.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969