17 February 2014, 19:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 February 2014, 20:02 door Marc1970.)
Ha eindelijk een tweede, mijn 240 heeft ook een "Original for Volvo" Vialle systeem met dezelfde opzet vanaf de dealer eind 1988. Nog nooit enige documentatie van kunnen vinden maar ik neem aan dat er niks geheimzinnings of geks aanzit. Ik rij er ongeveer 1:8 mee, vooral gevoelig voor vacuumlekken in 1 van de vele slangetjes.
De eerste klep v.a. de verdamper sluit de drooggas-slang zodra je de motor uitzet, tegen nadieselen en het start de volgende dag ook wat vlotter.
De tweede wordt gestuurd met motorvacuum, die regelt de hoeveelheid LPG tijdens het rijden. De benzinepompen blijven doordraaien, niks aan de hand (teveel aan benzine gaat retour naar de tank, net als tijdens rijden op benzine). Als het goed is, heeft je schakelaar helemaal geen middenstand je kan altijd in 1 seconde van gas naar benzine en terug zonder haperen.
De eerste klep v.a. de verdamper sluit de drooggas-slang zodra je de motor uitzet, tegen nadieselen en het start de volgende dag ook wat vlotter.
De tweede wordt gestuurd met motorvacuum, die regelt de hoeveelheid LPG tijdens het rijden. De benzinepompen blijven doordraaien, niks aan de hand (teveel aan benzine gaat retour naar de tank, net als tijdens rijden op benzine). Als het goed is, heeft je schakelaar helemaal geen middenstand je kan altijd in 1 seconde van gas naar benzine en terug zonder haperen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969