17 February 2014, 13:19
Hallo,
Ik heb recentelijk mijn 480 omgeruild voor een 240 GLT sedan uit 1989 met een B230F motor.
Deze auto heeft een "origineel" Vialle LPG systeem ingebouwd vanaf aflevering.
De auto loopt goed op benzine maar ik twijfel of deze op gas loopt. Als ik de schakelaar omzet naar gas, blijf ik de brandstofpomp onder de auto horen lopen.
Nu ben ik afgelopen zaterdag al wel heel even aan het meten en luisteren geweest of ik de afsluitkleppen van het gas systeem hoor inslaan en of deze spanning krijgen.
Hierover heb ik een paar vraagjes:
- Schakeld de motor meteen over na gas of word eerst het benzine systeem leeg gereden?
- Hoort de benzine pomp onder de auto te blijven lopen om een brandstofcirculatie te houden?
- In de leidingen van de verdamper naar de gasklep zitten 2 kleppen. Het dichst bij de verdamper een vaccuum gestuurde afsluitklep en aan de kant van de gasklep nog een vaccuum gestuurde klep. De eerste lijkt me een afsluitklep om de gastoevoer te stoppen. De tweede kan ik niet geheel plaatsen (zal morgen bij daglicht een foto maken)
- Wat onderbreekt de gas/benzine schakelaar allemaal?
- Wat zijn de afstelmogelijkheden op de verdamper? (dit wil ik wel uitlaten voeren door een specialist)
- Heeft er iemand technische gegevens van dit systeem?
Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen. Voorlopig rijd ik nog maar even op benzine voor de zekerheid.
Edje
Ik heb recentelijk mijn 480 omgeruild voor een 240 GLT sedan uit 1989 met een B230F motor.
Deze auto heeft een "origineel" Vialle LPG systeem ingebouwd vanaf aflevering.
De auto loopt goed op benzine maar ik twijfel of deze op gas loopt. Als ik de schakelaar omzet naar gas, blijf ik de brandstofpomp onder de auto horen lopen.
Nu ben ik afgelopen zaterdag al wel heel even aan het meten en luisteren geweest of ik de afsluitkleppen van het gas systeem hoor inslaan en of deze spanning krijgen.
Hierover heb ik een paar vraagjes:
- Schakeld de motor meteen over na gas of word eerst het benzine systeem leeg gereden?
- Hoort de benzine pomp onder de auto te blijven lopen om een brandstofcirculatie te houden?
- In de leidingen van de verdamper naar de gasklep zitten 2 kleppen. Het dichst bij de verdamper een vaccuum gestuurde afsluitklep en aan de kant van de gasklep nog een vaccuum gestuurde klep. De eerste lijkt me een afsluitklep om de gastoevoer te stoppen. De tweede kan ik niet geheel plaatsen (zal morgen bij daglicht een foto maken)
- Wat onderbreekt de gas/benzine schakelaar allemaal?
- Wat zijn de afstelmogelijkheden op de verdamper? (dit wil ik wel uitlaten voeren door een specialist)
- Heeft er iemand technische gegevens van dit systeem?
Ik hoop wat bruikbare tips te krijgen. Voorlopig rijd ik nog maar even op benzine voor de zekerheid.
Edje