27 January 2014, 16:13
kiezel schreef:Joepie, ik had vanochtend binnen 20 minuten een mevrouw aan de lijn van de Belastingtelefoon Auto!
E.e.a. uitgelegd dat ik een gewone rekening MRB heb gekregen voor mijn oldtimer op benzine, terwijl ik in de overgangsregeling wil. Zij zocht de spullen er even bij.
Even later, bedankt voor het wachten:
Mevrouw: U hoeft deze rekening niet te betalen. Doordat de vrijstelling is geschrapt zijn er automatisch allemaal rekeningen verstuurd. We werken met man en macht om deze te corrigeren. Als u op 24 februari nog geen gecorrigeerde rekening hebt ontvangen, belt u ons dan nog even, anders komt er misschien een naheffing met een boete (betalingstermijn is nl. vóór 26 februari) en dat zou vervelend zijn.
Ik: En ook niet terecht. Maar als ik u op 24 februari niet kan bereiken, want jullie zijn op het moment niet zo goed bereikbaar.
Mevrouw: Nee, het is enorm druk. Anders moet u eerder bellen dan 24 februari.
Ik: Kan ik niet een brief schrijven, dan heb ik een schriftelijk bewijs.
Mevrouw: U kunt altijd in bezwaar gaan. Maar dat maakt voor die termijn niet uit.
Ik: Ik denk dat ik dat toch maar doe.
Mevrouw: Dat is ook niet op tijd, want een bezwaar duurt zes tot acht weken.
Ik: Nou dan wacht ik het maar even af.
Ik ben benieuwd... Leuker kunnen we het niet maken...
Ik zou overwegen niet de genoemde bedragen over te maken, maar de 120 euro. En ze idd die brief toezenden met uitleg dat je dus in de overgang wilt. Zit je wrs safe want er is al eens geroepen dat je daarvoor voor 1maart 120 zou moeten betalen.
Maar ja, ook dat daar brief over zou komen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005