8 October 2014, 09:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 October 2014, 09:33 door Marc1970.)
Het is toch wel de moeite waard om te onderzoeken welk systeem er nu inzit en wat voor onderdelen daarbij horen. Voor de 240 zijn er al zeker 5 verschillende bobines. Die 0221119027 is voor een ontsteking met contactpuntjes bijvoorbeeld.
De voorschakelweerstand van Volvo is methode 1. Alleen loopt er 1 draad naar de + en wordt de splitsing bij de weerstand zelf gemaakt, de draad vanaf de startmotor loopt niet door maar langs de weerstand (langs de kouwe kant zeg maar).
Mijn idee van bobines is dat ze intern stroom gaan lekken na 1 gigaljoen vonken en minder energie per vonk leveren. Die energie wordt dan gewoon waardeloze opwarming vd bobine.
De voorschakelweerstand van Volvo is methode 1. Alleen loopt er 1 draad naar de + en wordt de splitsing bij de weerstand zelf gemaakt, de draad vanaf de startmotor loopt niet door maar langs de weerstand (langs de kouwe kant zeg maar).
Mijn idee van bobines is dat ze intern stroom gaan lekken na 1 gigaljoen vonken en minder energie per vonk leveren. Die energie wordt dan gewoon waardeloze opwarming vd bobine.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969