12 January 2014, 19:29
Yellow240 schreef:Die Outlander is ook een schoolvoorbeeld van legale "belastingontduiking". 0% bijtelling betalen en het ding gewoon met een tankpas volgooien zonder dat je 'm thuis oplaadt.
Van de outlander hoorde ik dat er 11000 zijn geproduceerd en daarvan zijn er bijna 10000 naar NLD gekomen!
Ik hoop voor onze overheid dat deze 10000 (30000 eur/stuk) belastingontduikers alleen maar electra rijden. Want dan levert NLD dus voor de outlander al ong. 300 miljoen eur verdeeld over zeg 4 jaar. Dat is dus 75 milj. Wat vanwege de Outlander geaccepteerd wordt voor de verbetering van ons leefmilieu! Ik geloof dat we nog een paar hybrides hier hebben rondrijden waarvoor van die leuke regelingen gelden.
Als we dus 4 van die populaire hybrides hier massaal importeren levert de staat 300 miljoen in en daarbovenop loopt men de accijns op brandstof mis (50000 auto's maal zeg 20000 km x 6 cent/km geschat) 60 miljoen eur dus......(mits deze netjes op electra rijden waarvoor die hybride regeling bedoelt was. Bij elkaar spreken we dus van 135 milj. eUR
Lijkt wel dat het MRB wat de oldtimer liefhebber moet gaan betalen hierop gebaseerd is?
We vergeten maar even de "milieuvriendelijke" batterijen die in die auto's zitten en welke economische voordelen hier aan zitten!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..