9 December 2013, 15:47
Weer een avondje aan de Superpolar geklust gisteravond. Met enige argwaan een van de meest gevreesde klussen (op t forum blijkbaar) aangepakt. Projectje ‘kachelmotor/ aanjager/ heater fan’ met behoud van dashboard erin maar eens bij de horens gevat. De auto was ook voorzien van een Nokia-carkit. Vast heel nuttig, maar niet voor mij, dus meteen even opruimen die bende.
![[Afbeelding: 20131208_203409_zpsa68b7dbd.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_203409_zpsa68b7dbd.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_203416_zps2cc35490.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_203416_zps2cc35490.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_224413_zpsab83be31.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_224413_zpsab83be31.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_224404_zpscb3b0d70.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_224404_zpscb3b0d70.jpg)
Drie uurtjes op het gemak sleutelen brengt je dan een doos met het halve dashboard, een hoop losse stekkertjes, luchtslangetjes en plastic en óók de gevreesde kachelmotor. (Doen we het toch niet voor niets)
![[Afbeelding: 20131208_230344_zpsf13e9d21.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_230344_zpsf13e9d21.jpg)
Nu had ik op Skandix een nieuwe besteld. Eigenlijk niet gelet op het feit of het nu een originele was. Dat was het dus niet… Enfin, tegen alle goede adviezen in om voor origineel te gaan (en waar ik zelf ook meestal voor ga) proberen we het maar. Zonder schakelaar ertussen (recht op de accu) blijkt de oude ‘Volvo 500W’ nog te werken. Met flink kabaal weliswaar, maar werken doet ie nog wel. Het Taiwanese exemplaar ook maar even 12V gegeven. Deze blijkt een stuk harder te draaien met vÃÃl minder kabaal. Lekker ‘zoeven’ zeg maar. Hij geeft waarschijnlijk veel weerstand, die oude Volvo 500W waardoor het kachelweerstand naar de galamiezen is. Gelukkig had ik die (ook de enige leverbaar) meebesteld.
Afijn. Hier gestopt gisteren. Van de week maar weer verder mee gaan.
![[Afbeelding: 20131208_203409_zpsa68b7dbd.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_203409_zpsa68b7dbd.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_203416_zps2cc35490.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_203416_zps2cc35490.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_224413_zpsab83be31.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_224413_zpsab83be31.jpg)
![[Afbeelding: 20131208_224404_zpscb3b0d70.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_224404_zpscb3b0d70.jpg)
Drie uurtjes op het gemak sleutelen brengt je dan een doos met het halve dashboard, een hoop losse stekkertjes, luchtslangetjes en plastic en óók de gevreesde kachelmotor. (Doen we het toch niet voor niets)
![[Afbeelding: 20131208_230344_zpsf13e9d21.jpg]](http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/20131208_230344_zpsf13e9d21.jpg)
Nu had ik op Skandix een nieuwe besteld. Eigenlijk niet gelet op het feit of het nu een originele was. Dat was het dus niet… Enfin, tegen alle goede adviezen in om voor origineel te gaan (en waar ik zelf ook meestal voor ga) proberen we het maar. Zonder schakelaar ertussen (recht op de accu) blijkt de oude ‘Volvo 500W’ nog te werken. Met flink kabaal weliswaar, maar werken doet ie nog wel. Het Taiwanese exemplaar ook maar even 12V gegeven. Deze blijkt een stuk harder te draaien met vÃÃl minder kabaal. Lekker ‘zoeven’ zeg maar. Hij geeft waarschijnlijk veel weerstand, die oude Volvo 500W waardoor het kachelweerstand naar de galamiezen is. Gelukkig had ik die (ook de enige leverbaar) meebesteld.
Afijn. Hier gestopt gisteren. Van de week maar weer verder mee gaan.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.

