9 December 2013, 13:42
BartWillem schreef:Ik dacht vanochtend precies hetzelfde toen ik Teletekst las. Misschien moeten ze eens onderzoek doen naar de nieuwe diesels die extreem kleine fijnstof uitstoten die sneller in je longen blijven kleven, en dus eigenlijk gevaarlijker is dan de "grotere" roetvlokken van diesels van een paar jaar ouder.
Dat is allang onderzocht, of heb je dat zelf bedacht?? :wink:
Helaas is men in Den Haag redelijk Oost-Indisch doof wat dit soort onderzoeken betreft. Want hÃ, toegeven dat je vier jaar geleden een verkeerd besluit genomen hebt om alle fijnstof uitstotende dieseltjes een 14% bijtellingscategorie te geven?
Daarnaast zal het ook wel meespelen dat we internationale verdragen afsluiten mbt CO2 uitstoot, welke andere partikels daarvoor de lucht in geblazen speelt niet mee. Effectiefste maatregel voor reductie van CO2 uitstoot? Meer brandstof inspuiten, het tekort aan O2 atoompjes om deze extra brandstof te verbranden veroorzaakt een stijging van de CO uitstoot en een verlaging van de CO2 uitstoot. Er moeten immers meer C'tjes verbrand worden met dezelfde hoeveelheid O'tjes om te binden.
Gelukkig ligt de CO uitstoot ook wel aan banden, maar de huidige auto's hebben geen moeite met deze CO regelgeving, dus er zal vast wel mee gespeeld worden. Toch zonde nu we op de goede weg waren wat betreft CO uitstoot.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014