3 December 2013, 22:24
Leuk! Gezien het vroege bouwjaar zit er waarschijnlijk een B27 in. Dat is inderdaad het PRV blok dat volvo peugeot en renault hebben ontwikkeld.
Het blok is in hele kleine stapjes door ontwikkeld en is tot in de 760 geleverd. Het werd respectievelijk de B28 en de B280.
Hij zit inderdaad in de 264, maar dat is niet de enige. Leuk weetje; De 6 in 264 staat voor het aantal cilinders. Het PRV blok zit in de 264 (sedan), 265 (estate), 262 (coupe), 760 (estate en sedan) en 780 (uitzondering op de regel dit is een redelijk zeldzame coupe).
Zit er echt zon speciaal LPG verdamp apparaat op die de oorspronkelijke carburateur vervangt? Vaak wordt er namelijk een LPG mengstuk toegepast in combinatie met de oorspronkelijke carburateur. Doordat er zelden op benzine gereden wordt gaat dat in de loop der tijd stuk en rijd het niet meer op benzine.
Het blok is in hele kleine stapjes door ontwikkeld en is tot in de 760 geleverd. Het werd respectievelijk de B28 en de B280.
Hij zit inderdaad in de 264, maar dat is niet de enige. Leuk weetje; De 6 in 264 staat voor het aantal cilinders. Het PRV blok zit in de 264 (sedan), 265 (estate), 262 (coupe), 760 (estate en sedan) en 780 (uitzondering op de regel dit is een redelijk zeldzame coupe).
Zit er echt zon speciaal LPG verdamp apparaat op die de oorspronkelijke carburateur vervangt? Vaak wordt er namelijk een LPG mengstuk toegepast in combinatie met de oorspronkelijke carburateur. Doordat er zelden op benzine gereden wordt gaat dat in de loop der tijd stuk en rijd het niet meer op benzine.