11 April 2006, 20:45
eric vermeer schreef:is dit toevallig de zeldzame b204gt met een 16 klepper kop?
op je luchtfilter zit een luchtmassameter (daar waar een stekker op zit)
boven op je luchtmassameter zit een klein stelschroefje het kan zijn dat hij nog afgezegelt is met een blauw dopje daar moet je de co mee kunnen afstellen
Nee, het blijkt een B 200ET te zijn. Omdat de 780 in deze italiaanse uitvoering niet in het grote boek van de APK-diender voorkomt moet aan de algemene Co-norm van max 4% voldaan worden voor auto's vanaf 1986-? .
Hij presteerde echter een stevige 10% met warme motor. Met de stelschroef was 7% nog haalbaar, maar toen hield het op. Deze waarde was heel stabiel. Je had er nauwelijks invloed op.
Op de een of andere manier greep de electronica steeds in.
De keurmeester wist nog een remedie, nl de auto een eindje hoog in de toeren stevig laten draven, zeg maar rustig laagvliegen en dan nog eens meten. Het leek wel alsof de motor (de turbo stond te gieren) schoongeblazen werd, want dit resulteerde uiteindelijk in een keurige 2%.
Johan
544 sport, Duett, Amazone 133GT, P1800E, P1800E, 1800ES, 242 Nordica, 245 gl, 262c Bertone two tone, 262c Bertone, 780c Bertone, 480 Turbo, C70 Cabriolet, C30,

