14 October 2013, 20:17
Ik heb afgelopen week een B21ET blok op de kop weten te tikken voor slechts 25 euro.
Blok staat wel vast door vliegroest op de cilinders .
Misschien is ie nog te redden maar anders is het een leuk donorblok voor een projectje.
Mijn idee is om de B21ET kop met K-jet op een B230FT onderblok te zetten.
Zo creëer je dus een B230ET.
Gaat dit zomaar ?
Is de verbrandingsruimte en dus compressieverhouding hetzelfde? .
Blok staat wel vast door vliegroest op de cilinders .
Misschien is ie nog te redden maar anders is het een leuk donorblok voor een projectje.
Mijn idee is om de B21ET kop met K-jet op een B230FT onderblok te zetten.
Zo creëer je dus een B230ET.
Gaat dit zomaar ?
Is de verbrandingsruimte en dus compressieverhouding hetzelfde? .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.