7 October 2013, 20:18
Mijn '82-er 244 rijdt voortreffelijk op LPG en zeer slecht op benzine.
Als ik er voor kies om in Jan 2014 op benzine te gaan rijden moet ik:
- LPG (laten) verwijderen (tijd vs kosten)
- Laten herkeuren (kosten)
- Zorgen dat hij goed rijdt op benzine (kosten)
- Vervoer regelen voor de 3 wintermaanden.
Tot voor kort reed ik er ~3500km p/jaar mee en als ik dat op benzine ga doen bespaar ik er per jaar ong €900 mee.
Nu heb ik net even zitten rekenen en bij 10.000km p/jaar ligt het break-even point.
Alles daarboven is LPG goedkoper.
Veel km's is natuurlijk zonde voor een auto die net 100.000 gereden maar met de zomervakantie ook 3500 gereden (4-bak geen airco geen electr. ramen, maar zonder problemen.
Dus, kans is groot dat de 244 de dagelijkse auto wordt, en wellicht op termijn een 5-bak en elctr. ramen voor wat meer comfort.
LPG blijft dus in de 244, de Amazon gaat ooit ook weer een keer de weg op en de D6 gaat weg.
Als ik er voor kies om in Jan 2014 op benzine te gaan rijden moet ik:
- LPG (laten) verwijderen (tijd vs kosten)
- Laten herkeuren (kosten)
- Zorgen dat hij goed rijdt op benzine (kosten)
- Vervoer regelen voor de 3 wintermaanden.
Tot voor kort reed ik er ~3500km p/jaar mee en als ik dat op benzine ga doen bespaar ik er per jaar ong €900 mee.
Nu heb ik net even zitten rekenen en bij 10.000km p/jaar ligt het break-even point.
Alles daarboven is LPG goedkoper.
Veel km's is natuurlijk zonde voor een auto die net 100.000 gereden maar met de zomervakantie ook 3500 gereden (4-bak geen airco geen electr. ramen, maar zonder problemen.
Dus, kans is groot dat de 244 de dagelijkse auto wordt, en wellicht op termijn een 5-bak en elctr. ramen voor wat meer comfort.
LPG blijft dus in de 244, de Amazon gaat ooit ook weer een keer de weg op en de D6 gaat weg.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)