Stevves schreef:Zozo, proficiat met je nieuwe hobby! Deze auto heeft het laatste jaar al wat eigenaren/handel gezien. Regelmatig gespot op MP etc en altijd verbaasd over deze auto. Wat een mooi ding! Daar zit al een beste puist werk in!
De eerste tips heb je al binnen. Gewoon lekker je M46 voorzien van een verse koppeling, vermogen niet te ver boven de 200pk zetten en deze bak moet het goed kunnen verwerken. Ondertussen een M90 scoren en rustig opbouwen, voorzien van (afgedraaid) b230f vliegwiel en 850r-koppeling. En dan kan je (wellicht met slim motormanagement) het vermogen verder gaan opvoeren.. Maar ach... Dan gaan de pecunia's spelen....
Zoek ff op k-jet.org naar het handboek van je blok voor de locatie van de oliedrukmeter. Olietemp zou ik op je carterplug pakken.
Wat betreft je tellerverlichting zou ik een neiuw dimmertje overwegen. Omgeving Nieuw-Leusen heeft er bergen van liggen!
Succes om hem weer helemaal perfect te krijgen! Ps. Maar of deze nu in gebruik zoveel goedkoper zal zijn als een '92 245 op lpg...... Zeer als je hem naar 300pk wil brengen... Mwa.. Dat druf ik te betwijfelen.
Veel succes ermee! Erg mooie auto!
Dat de auto vaker op marktplaats is gespot hoor ik vaker, ik heb hem destijds eerder aangetroffen voor 6500,- maar geld heb ik (op dit moment) nog niet over voor 1 auto, ik koop er liever meer
(Heb op dit moment 3 auto's en kom van 5
). Toen ik hem 2 weken terug weer op marktplaats spotte voor de 3500,- ben ik wezen kijken, de vorige eigenaar was erg bang voor de regel dat we in de toekomst belasting moeten gaan betalen voor oldtimers en zag een auto op lpg in de belasting niet zitten naast zijn Volvo V70 diesel, dus hij wou er snel vanaf. De eerste keer dat ik ben wezen kijken bij de auto konden we het niet eens worden over de prijs. Hij omschreef de auto als perfect en zonder roest en daar moest ik hem (helaas) ongelijk in geven. Toen hij vroeg of ik een bod wou doen, heb ik zelf aangegeven dat ik het een hele gave auto vond maar de prijs niet zag zitten en ik enkel een schooierbod wou doen(ik gaf zelf maar aan dat het een bod was ver beneden zijn prijs). Toen hij dat bod afronde op de 3000,- euro ben ik er niet mee akkoord gegaan en ben ik samen met mn vader weer naar huis gereden, zonder volvo.
Mijn vader verklaarde me helemaal voor gek, want alles wat ik met een volvo 245 wou doen was al met deze gebeurd en zou mij veel geld schelen. Ik had zelf als plan om nog 2 weken te wachten en dan nog een keer contact op te nemen met de verkoper(riskant, maar zeker de moeite waard) en dan zeggen dat mijn bod nog gelde.
Ik hoefde slechts 3 dagen te wachten toen de verkoper contact met mij opnam en mijn bod accepteerde, ik was wel heel erg opgelucht want ik was wel een beetje bang dat ik hem mis zou lopen. Nou heb ik hem sinds afgelopen zaterdag en ik moet zeggen dat hij veel beter is dan ik toen dacht, de auto was namelijk erg vies toen ik hem kwam bezichtigen maar hij staat heel netjes in de lak en is echt een stuk strakker dan ik dacht.
Stevves schreef:Ps. Maar of deze nu in gebruik zoveel goedkoper zal zijn als een '92 245 op lpg...... Zeer als je hem naar 300pk wil brengen... Mwa.. Dat druf ik te betwijfelen.
Het gaat me niet om het verbruik, maar meer om de belasting. een 1992 Volvo 245 op lpg is voor mij gewoon niet te betalen qua belasting. Voor de carbagerun hoefden we de kosten te delen door 4, dus dan is het wel te doen. maar ophoesten in je eentje zit er voor mij niet in als student.
Op dit moment verbruikt de auto ongeveer 1 op 6 op lpg. het is qua brandstof net zo duur als mijn golf diesel die ik hiervoor had. Voor die auto gold ook 100km rijden kost je 10 euro aan brandstof (1 op 15, 1,50 voor een liter diesel). De Volvo doet dit ook precies, er gaat ongeveer 60 liter lpg in, maar bij de laatste paar liters merk je wel dat de druk minder wordt en gaat bij stevig bochtenwerk toch wel haperen dan. Net ook weer getanked na 375km, en dat koste me 37,49 euro. dus dat is best goed te doen
.Mochten die teringleiers in Den Haag nou toch zoiets hebben van, we gaan alle oldtimerliefhebbers eens lekker laten betalen, dan gaat de LPG eruit en ga ik tanken in duitsland(woon 500m van de grens
) voor 1,50 per liter.. en misschien moet ik dan maar eens(voor het eerst in mijn studentenleven) met de trein naar school gaan ofzo
..Laurens Zondag schreef:er is een hoop 2e hands verkrijgbaar. de getrag 265 versnellingsbakken ben ik zlef niet bekent mee :O heb je enig idee wanneer je wilt gaan tunen ? want als je zegt dat je er veel mee rijdt tot dat punt kun je beter voor een zelfde koppelings set
Ik wil het rustig opbouwen. heb er nog geen haast mee, en ik wil eerst nog een paar dingen laten spuiten / lassen want er zitten nog wel een paar kleine puntjes aan..
Yellow240 schreef:C-Kadett is ook dik hoor!
Is zeker leuk speelgoed, achterwielaandrijving + laag gewicht is toch een hele fijne combinatie.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo

