28 August 2013, 15:27
Schijven, remklauwen, remslangen en -blokken zijn allemaal vervangen, tevens een stuurkogel vervangen, en auto uitgelijnd.
Het was hard nodig want de klauwen en schijven waren helemaal op.
Auto rijdt nu een stuk "losser", met de handel in N rolt hij ook weer gewoon. (Voorremmen zaten dus al lange tijd aardig vast).
Maarrrr.... nog steeds trilt de auto vanaf ca. 95 km/uur, daarboven zelfs zo heftig dat het niet vol te houden is.
Maar aan de voorkant ligt het dus niet, die is nu helemaal gereviseerd.
De achteras dan? Er zit vrij veel speling op de achteras, de rubbers van de bovenste draagarmen zijn redelijk versleten, en de achterwiellagers hebben vermoedelijk ook hun beste tijd gehad.
Zou die trilling in het stuur bij 95 km/uur dan veroorzaakt worden door deze achterasslijtagepunten...?
Het was hard nodig want de klauwen en schijven waren helemaal op.
Auto rijdt nu een stuk "losser", met de handel in N rolt hij ook weer gewoon. (Voorremmen zaten dus al lange tijd aardig vast).
Maarrrr.... nog steeds trilt de auto vanaf ca. 95 km/uur, daarboven zelfs zo heftig dat het niet vol te houden is.
Maar aan de voorkant ligt het dus niet, die is nu helemaal gereviseerd.
De achteras dan? Er zit vrij veel speling op de achteras, de rubbers van de bovenste draagarmen zijn redelijk versleten, en de achterwiellagers hebben vermoedelijk ook hun beste tijd gehad.
Zou die trilling in het stuur bij 95 km/uur dan veroorzaakt worden door deze achterasslijtagepunten...?
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

