13 August 2013, 22:26
Wielen zijn gebalanceerd, alles staat op 'nul'.
Vandaag wiel linksachter en rechtsvoor omgewisseld. Trilling is al minder maar nog steeds onacceptabel.
Rechtervoorwiel wordt erg warm na een rit, en bij remmen trilt /schudt het vooraan. Rechter voorrem zit redelijk vast: bij wielen wisselen heb ik geprobeerd naaf rond te draaien, maar die draait maar met moeite rond.
Voorschijven zijn ook lelijk verroest aan de randen. Dus: vandaag besloten om de hele remmerij links en rechtsvoor te gaan reviseren. Schijven, klauwen, slangen, blokken, alles nieuw.
Hoop dat het daarna eindelijk weer trillingsvrij zal zijn ...
Vandaag wiel linksachter en rechtsvoor omgewisseld. Trilling is al minder maar nog steeds onacceptabel.
Rechtervoorwiel wordt erg warm na een rit, en bij remmen trilt /schudt het vooraan. Rechter voorrem zit redelijk vast: bij wielen wisselen heb ik geprobeerd naaf rond te draaien, maar die draait maar met moeite rond.
Voorschijven zijn ook lelijk verroest aan de randen. Dus: vandaag besloten om de hele remmerij links en rechtsvoor te gaan reviseren. Schijven, klauwen, slangen, blokken, alles nieuw.
Hoop dat het daarna eindelijk weer trillingsvrij zal zijn ...
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

