12 August 2013, 22:21
Ik heb een behoorlijke onbalans/trilling in het rechter voorwiel vanaf 90 km/u (dan resoneert de boel het hardst), vanaf 100 wordt het minder maar er blijft een behoorlijke trilling.
Aan het wiel kan het niet liggen: is gebalanceerd.
Nu zag ik dat de (geventileerde) voorremschijven aan de randen (de dunne rand met de ventilatiegaatjes van 'boven' af gezien dus) behoorlijk geroest zijn en er zelfs stukjes hier en daar zijn weggeroest (dus een inmiddels onregelmatig oppervlak aan de zijkant van de schijf). Kan deze onregelmatige schijfrand ook een onbalans in de rechter voorkant veroorzaken?
Aan het wiel kan het niet liggen: is gebalanceerd.
Nu zag ik dat de (geventileerde) voorremschijven aan de randen (de dunne rand met de ventilatiegaatjes van 'boven' af gezien dus) behoorlijk geroest zijn en er zelfs stukjes hier en daar zijn weggeroest (dus een inmiddels onregelmatig oppervlak aan de zijkant van de schijf). Kan deze onregelmatige schijfrand ook een onbalans in de rechter voorkant veroorzaken?
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com

