9 August 2013, 15:12
zo'n jaar geleden is er vanuit de Volvokv vereniging een technische avond georganiseerd bij Moritz Tuning in Amsterdam.
Dit bedrijf heeft toen ook laten zien dat zij een conventionele LPG installatie kunnen ombouwen naar een inspuit-installatie.
Omdat ik op het zelfde bedrijventerrein werk ben ik er vandaag even langs geweest.
Mijn vraag was: is na ombouwen je LPG installatie een G3 installatie geworden?
Zijn antwoord daarop was "ja" en je auto wordt door het RDW (na keuring) op je kenteken op G3 gezet.
Dat houdt dan weer in dat je op de MRB de G3 een korting hebt.
Rekenvoorbeeld van mijn 245 uit 1977 (1436kg incl gas):
Vanaf 1/1/2014 nog 3 jaar volle MRB is 3x 1496,- euro = 4488,-
Dezelfde berekening maar dan voor het G3 tarief is 3x 1052,- euro = 3156,-
Wanneer het ombouwen minder is dan het verschil (=1332,-) wordt het rendabel.
Wat dan ook inhoud dat auto's die nog meer jaren de MRB moeten betalen deze ombouw interessanter wordt. En mogelijk niet hoeven uit te bouwen.
Bijkomend (klein) voordeel is dat je wagen er zuiniger van gaat lopen.
1:10 ipv 1:8 of 1:9
Volgende week krijg ik een prijsopgaaf voor het ombouwen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dit bedrijf heeft toen ook laten zien dat zij een conventionele LPG installatie kunnen ombouwen naar een inspuit-installatie.
Omdat ik op het zelfde bedrijventerrein werk ben ik er vandaag even langs geweest.
Mijn vraag was: is na ombouwen je LPG installatie een G3 installatie geworden?
Zijn antwoord daarop was "ja" en je auto wordt door het RDW (na keuring) op je kenteken op G3 gezet.
Dat houdt dan weer in dat je op de MRB de G3 een korting hebt.
Rekenvoorbeeld van mijn 245 uit 1977 (1436kg incl gas):
Vanaf 1/1/2014 nog 3 jaar volle MRB is 3x 1496,- euro = 4488,-
Dezelfde berekening maar dan voor het G3 tarief is 3x 1052,- euro = 3156,-
Wanneer het ombouwen minder is dan het verschil (=1332,-) wordt het rendabel.
Wat dan ook inhoud dat auto's die nog meer jaren de MRB moeten betalen deze ombouw interessanter wordt. En mogelijk niet hoeven uit te bouwen.
Bijkomend (klein) voordeel is dat je wagen er zuiniger van gaat lopen.
1:10 ipv 1:8 of 1:9
Volgende week krijg ik een prijsopgaaf voor het ombouwen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Sent from my Volvo 245