Als je lengte vd oude bouten neemt en daar de dikte van het blok bij optelt moet dat goed zijn. Twee cm extra voor de zekerheid, mag best een eindje uitsteken. Een gewone ijzerwarenhandel moet die toch hebben, de bout is M10 (sleutel 17), klasse 8.8 (standaard).
Voor het monteren (1 kant tegelijk), draai de oude veerklemplaat helemaal los en weg ermee, draai de bovenste schokbrekerbout eruit, handrem erop, voorwielen blokkeren, krik de auto helemaal op aan 1 kant, de veer komt nu los van de wielarm, schuif het blok ertussen, klemplaat erop, bout erdoor (beetje wrikken), en alles weer vastdraaien.
Voor de zekerheid kan je een stapel houtblokken of stenen onder de auto zetten bij wijze van assteun (nooit onder een opgekrikte auto gaan liggen).
Voor het monteren (1 kant tegelijk), draai de oude veerklemplaat helemaal los en weg ermee, draai de bovenste schokbrekerbout eruit, handrem erop, voorwielen blokkeren, krik de auto helemaal op aan 1 kant, de veer komt nu los van de wielarm, schuif het blok ertussen, klemplaat erop, bout erdoor (beetje wrikken), en alles weer vastdraaien.
Voor de zekerheid kan je een stapel houtblokken of stenen onder de auto zetten bij wijze van assteun (nooit onder een opgekrikte auto gaan liggen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969