15 July 2013, 12:54
Lukie5704 schreef:Ik heb al binnen het 240-260 register geopperd om een van de sleuteldagen te gaan reserveren voor gas uitbouw.
Lpg of benzine scheelt toch een â¬100 per maand.
Goed idee! Daar zal ik dan misschien ook gebruik van maken.
Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe LPG-installatie laten inbouwen. Ik denk er nu over om hem eruit te laten halen, want ik haal qua kilometers het financiële omslagpunt niet ten opzichte van benzine en/of winterstalling. Mijn auto is van '84, dus nog lang geen 40 jaar oud. Achteraf was die installatie geen goede investering denk ik.
Bij mij blijft ook het milieuargument wringen. Van LPG (restproduct) naar benzine overschakelen is zover ik weet al slechter voor het milieu, laat staan de aanschaf van een vervangende of extra auto voor de wintermaanden. Zeg dan gewoon eerlijk dat het om de centjes gaat. Over de Mercedes diesels heb ik het niet; om die uit te bannen had naar ik aanneem ook een specifiekere regeling kunnen worden bedacht.
Ik ben benieuwd wat de Raad van State en de Eerste Kamer nog van het voorstel vinden. Vooralsnog sterkte allemaal.
Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans