21 June 2013, 21:04
Wie helpt mij aan een goede achteras voor mijn volvo 245 uit 1983.
Ik heb deze auto dec. 2011 bij Scandcar gekocht met een lawaaiig differentieel (incl. 1 jaar garantie op achteras).
Toen dit erger werd heeft Scandcar na lang aandringen uiteindelijk afgelopen voorjaar de achteras gewisseld.
Helaas echter voor een as met een verkeerde overbrengingsverhouding.
Mijn echte snelheid lag veel lager dan op de teller (hoger toerental bij zelfde snelheid).
Na weer lang aandringen heeft Scandcar de as nogmaals gewisseld.
Helaas zonder verstand van zaken want de afwijking is nu nog groter geworden (ongeveer 20%).
Nader onderzoek door mijzelf leert dat onder deze auto een as met overbrengingsverhouding 3,15 : 1 hoort.
Ik heb nu 3,73 : 1.
Met een 4-bak is dit niet fijn!!
Scandcar geeft niet meer thuis en ik kan de snelweg niet meer op.
Waar vind ik een goede as met de juiste overbrengingsverhouding???
[ATTACH=CONFIG]921[/ATTACH]
Ik heb deze auto dec. 2011 bij Scandcar gekocht met een lawaaiig differentieel (incl. 1 jaar garantie op achteras).
Toen dit erger werd heeft Scandcar na lang aandringen uiteindelijk afgelopen voorjaar de achteras gewisseld.
Helaas echter voor een as met een verkeerde overbrengingsverhouding.
Mijn echte snelheid lag veel lager dan op de teller (hoger toerental bij zelfde snelheid).
Na weer lang aandringen heeft Scandcar de as nogmaals gewisseld.
Helaas zonder verstand van zaken want de afwijking is nu nog groter geworden (ongeveer 20%).
Nader onderzoek door mijzelf leert dat onder deze auto een as met overbrengingsverhouding 3,15 : 1 hoort.
Ik heb nu 3,73 : 1.
Met een 4-bak is dit niet fijn!!
Scandcar geeft niet meer thuis en ik kan de snelweg niet meer op.
Waar vind ik een goede as met de juiste overbrengingsverhouding???
[ATTACH=CONFIG]921[/ATTACH]