16 June 2013, 20:43
Ik ben de laatste week erg druk geweest met de 142, het is de bedoeling de auto eerst goed waterdicht te maken zodat het roesten min of meer stopt en er dan een rijdend restauratieproject van te maken. De vooruitsponning is gegritstraalt, van mijn voorhoofd en onderarmen is ook meteen een laagje oude huidcellen verwijderd, volgende keer toch maar iets met lange mouwen aantrekken en ook een doek om mijn voorhoofd draaien:biggrin:. Vooral de bovenhoeken waren slecht, hier een paar nieuwe stukken ingelast en in de 2K etsende epoxyprimer gezet.
[ATTACH=CONFIG]906[/ATTACH]
De bodem heeft ook een paar slechte plekken maar de dorpels zijn behoorlijk goed, voornamelijk vlakke plaat dus als je een dagje doorwerkt kom je een heel eind.
[ATTACH=CONFIG]908[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]909[/ATTACH]
Op de 142 zit een electronische ontsteking maar wel met contactpunten, is het zo dat er met dit systeem een lagere spanning over de punten gaat zodat deze langer mee gaan en er een sterkere vonk ontstaat? Op de bobine zit een wit blok die niet in gebruik is (zit maar ÃÃn draad aan) is dit een voorschakelweerstand? Rechts boven de bobine zit ook een blokje, een zwarte met een loshangende draad is dat misschien iets van een oud alarm?
[ATTACH=CONFIG]910[/ATTACH]
ZOAB, die grijze stond in Brabant en had ook laswerk nodig, was dus een andere
mile:
Tijd voor een biertje, van z'n dagje onder een auto liggen lassen en slijpen in een warme garage krijg je ontzettende dorst.
Weet iemand misschien welke ruitenkit ik nodig heb? Mijn automatrialen leverancier zei dat moderne kit niet geschikt is.
Groeten, Maup
[ATTACH=CONFIG]906[/ATTACH]
De bodem heeft ook een paar slechte plekken maar de dorpels zijn behoorlijk goed, voornamelijk vlakke plaat dus als je een dagje doorwerkt kom je een heel eind.
[ATTACH=CONFIG]908[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]909[/ATTACH]
Op de 142 zit een electronische ontsteking maar wel met contactpunten, is het zo dat er met dit systeem een lagere spanning over de punten gaat zodat deze langer mee gaan en er een sterkere vonk ontstaat? Op de bobine zit een wit blok die niet in gebruik is (zit maar ÃÃn draad aan) is dit een voorschakelweerstand? Rechts boven de bobine zit ook een blokje, een zwarte met een loshangende draad is dat misschien iets van een oud alarm?
[ATTACH=CONFIG]910[/ATTACH]
ZOAB, die grijze stond in Brabant en had ook laswerk nodig, was dus een andere

Tijd voor een biertje, van z'n dagje onder een auto liggen lassen en slijpen in een warme garage krijg je ontzettende dorst.
Weet iemand misschien welke ruitenkit ik nodig heb? Mijn automatrialen leverancier zei dat moderne kit niet geschikt is.
Groeten, Maup