6 April 2006, 16:34
Jan-Willem schreef:Hey JW,
Waarom eigenlijk poly bussen.
Ze zijn harder en slijten harder.
Ik kende een team wat die dingen ook gebruikte in een BMW.
Deze zijn weer terug gegaan naar orgineel.
Op het moment dat je ze plaatst zijn ze echt perfect en merk je het echt wel.
Echter kunnen ze het dagelijks gebruik niet aan, je zult ze dan echt vaak moeten vervangen omdat ze ruimte krijgen.
(gebruik in een Race en rally auto blijven ze ca. 4 wedstrijden goed ca. 400Km)
Bij de stabi gewoon de rubbers door snijden en ringen plaatsen voor de opvulling werkt net zo.
Verlagen met Koni of bilstein is perfect en -40 Intrax ofzo.
Dat is een perfecte combinatie.
Mijn voorkeur gaat uit naar bilstein.
bilstein is wat beter in kwaliteit en koni weer beter met de garantie.
Verstelling !!! Dat doe je maar een paar keer.
Lekker stug is leuk maar met nat weer en een te stugge auto is niet leuk meer.
Je zult dan een tussen weg instellen omdat je niet konstant wil verstellen.
Oja Met de +25mm stab. van IPD krijg je dan nog een rolling naar de zijkant.
Dan Gooi je hem waarschijnlijk in de bocht of niet, met het vermogen lukt je dat niet of wel !!!
Misschien ff expirimenteren met de bandendruk.
Harder of zachter daarmee kun je ook veel, dan zou ik ze eerder harder doen dan zachter anders gaat je velg d'r aan......
Heb je nog last van onderstuur met de IPD aan de voorzijde.....
Als ik nou met mijn 740 kom waar val ik dan onder.
Volvo 700 vereniging
of Volvolvo forum.
Of wat anders dat zou ikw el eens willen weten.
Het lijkt me best leuk, echter wil ik wel eens weten hoe de indeling nou gaat.
740
B23E
5bak.
Waar heb je de IPD stabis besteld !!!
Groeten,
Jan-Willem Woermeijer
hey, bedankt voor de info!
De poly bussen gaan toch langer mee? Je moet ze wel af en toe smeren, maar dan zouden ze wel lang mee moeten gaan... Maarja, ik geloof jou ook wel...
De IPD stabi's heb ik bij W und G uit hamburg gekocht. Ze hadden een stand op de volvo beurs in Utrecht vorig jaar. 280 euro kostten ze toen, normaal 320, en met de stijgende staalprijzen waarschijnlijk dit jaar nog duurder...
onderstuur is veel minder, maar nog stees een beetje aanwezig, vooral lange bochten. De 240 heeft met zijn smalle achteras toch al niet zon enorme neiging tot overstuur. Snelle bochtjes is overstuur wel goed merkbaar, hangt inderdaad erg van de bediening van de auto af. Als ik wil kan ik best ver uitbreken, maar dat is niet echt aan te bevelen op de openbare weg.. :wink:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

