Ik heb eens zitten rekenen, ik kan in mijn situatie een hoop variabelen bedenken, maar het zo ongeveer allemaal om het even.
Nu: 242 LPG (daily) + 740 benz (project), samen 20.000km.
opties willekeurige volgorde:
1. 242LPG daily = ca €3.200 p/j
2. 242benz (daily)= ca 3.150 p/j
3. 242LPG als daily, nieuwe 460benz voor winter= ca €3.150 p/j
4. nieuwe 460benz als daily= ca €3.250 p/j
5. nieuwe 850 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €2.900 p/j
6. nieuwe 960 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €3.350 p/j
x. 740 meer inzetten= niet interessant
Vond het grappig te zien dat je gevoel; 'ik haal lekker die LPG eruit en ga lekker benzine verstoken in mn oldtimer of in een goedkoop benzine autotje' helemaal niet altijd klopt. Het is nog steeds goedkoop om in je LPG volvo te rijden, goedkoper zelfs dan een 440/460 op benzine...
Wat ik ga doen weet ik eigenlijk nog steeds niet. De 2 volvo's die ik nu heb hou ik voorlopig, 242LPG voorlopig als DD. Misschien dat er in de toekomst een auto bij moet komen, gek genoeg kan een 850 op LPG dus een goedkoop alternatief zijn.
*ik heb geen rekening gehouden met onderhoudskosten en aanschafkosten
Nu: 242 LPG (daily) + 740 benz (project), samen 20.000km.
opties willekeurige volgorde:
1. 242LPG daily = ca €3.200 p/j
2. 242benz (daily)= ca 3.150 p/j
3. 242LPG als daily, nieuwe 460benz voor winter= ca €3.150 p/j
4. nieuwe 460benz als daily= ca €3.250 p/j
5. nieuwe 850 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €2.900 p/j
6. nieuwe 960 G3 als DD en 242 en 740 als projectauto's: €3.350 p/j
x. 740 meer inzetten= niet interessant
Vond het grappig te zien dat je gevoel; 'ik haal lekker die LPG eruit en ga lekker benzine verstoken in mn oldtimer of in een goedkoop benzine autotje' helemaal niet altijd klopt. Het is nog steeds goedkoop om in je LPG volvo te rijden, goedkoper zelfs dan een 440/460 op benzine...
Wat ik ga doen weet ik eigenlijk nog steeds niet. De 2 volvo's die ik nu heb hou ik voorlopig, 242LPG voorlopig als DD. Misschien dat er in de toekomst een auto bij moet komen, gek genoeg kan een 850 op LPG dus een goedkoop alternatief zijn.
*ik heb geen rekening gehouden met onderhoudskosten en aanschafkosten