28 May 2013, 21:53
De eis probeert een alledaagse toestand te omschrijven. Het effectief gedeelte is een resultaat, het resultaat van een remblok wat over een remschijf draait en dat schoonhoudt. Het effectief gedeelte is dus een glanzende cirkel (geen oppervlak) gewoon zoals een werkende remschijf eruit ziet.
Die cirkel heeft een afstand gemeten vanaf de binnenkant naar de buitenkant, dat noemen ze de breedte (wat niet helemaal klopt natuurlijk, een cirkel heeft geen breedte), en dit is gelijk aan de grootste breedte van het remblok. Van deze breedte mag 50% verroest zijn.
Mijn Volvootje 66 had bar slechte remschijven voor (het ding remt bijna vanzelf en stond geregeld een week stil), het effectief oppervlak/gedeelte was flink verroest, echt diepe putten als een maanlandschap (dat is corrosie, niet een afdruk van een remblok). Het remblok bestreek maar een deel van de remschijf-cirkel waarmee de remkracht dus minder werd. Het roestige deel werd uiteraard wel geraakt door het remblok, maar dat levert geen remkracht op, alleen een slijtend remblok.
Die cirkel heeft een afstand gemeten vanaf de binnenkant naar de buitenkant, dat noemen ze de breedte (wat niet helemaal klopt natuurlijk, een cirkel heeft geen breedte), en dit is gelijk aan de grootste breedte van het remblok. Van deze breedte mag 50% verroest zijn.
Mijn Volvootje 66 had bar slechte remschijven voor (het ding remt bijna vanzelf en stond geregeld een week stil), het effectief oppervlak/gedeelte was flink verroest, echt diepe putten als een maanlandschap (dat is corrosie, niet een afdruk van een remblok). Het remblok bestreek maar een deel van de remschijf-cirkel waarmee de remkracht dus minder werd. Het roestige deel werd uiteraard wel geraakt door het remblok, maar dat levert geen remkracht op, alleen een slijtend remblok.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

